ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تنها راه توافق با ایران: محدودیت فعالیت هسته‌ای به مدت ۱۰سال

در آستانه سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا، باراک اوباما از مذاکرات هسته‌ای با ایران دفاع کرد و برای دستیابی به یک توافق‌نامه هسته‌ای شرایط آمریکا را در میان گذاشت.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا از ایران خواست که فعالیت‌ هسته‌ایش را دست‌کم به مدت ۱۰ سال به شکل اثبات‌پذیری محدود کند. تنها در این صورت است که توافق‌نامه جامع هسته‌ای به دست می‌آید.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در گفت‌و‌گو با رویترز در کاخ سفید

پیش از سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، باراک اوباما، در مصاحبه‌ای که خبرگزاری رویترز با او در کاخ سفید انجام داد، از مذاکرات هسته‌ای با ایران دفاع کرد و برای دستیابی به توافق‌نامه جامع، شرایط آمریکا را با صراحت در میان گذاشت.

رییس جمهوری آمریکا گفت: «ایران می‌بایست فعالیت‌های هسته‌ایش را دست‌کم به مدت ۱۰ سال محدود کند.»

به گفته اوباما «چنانچه ایران بپذیرد که فعالیت هسته‌ایش را برای دست‌کم ۱۰ سال در ابعاد فعلی نگه دارد و بعضی برنامه‌هایش را به عقب برگرداند، اگر برای ما این موضوع اثبات‌پذیر باشد، این بهترین تضمین ممکن است که ایران به سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند.»

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت: «با یک دیپلماسی قوی می‌توان ایران را تحت فشار قرار داد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به دعوت جمهوری‌خواهان ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳ مارس در کنگره آمریکا درباره بدبینی اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران و ناخشنودی این کشور از احتمال توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران سخنرانی می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز گذشته هشدار داد که توافق هسته‌ای با ایران، موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند.

سوزان رایس در واکنش به درخواست نتانیاهو مبنی بر توقف کامل غنی‌سازی در ایران گفت: «هیچکس نمی‌تواند توانایی علمی ایران در غنی‌سازی اورانیوم را برگشت‌پذیر کند و کاری کند که ایران این فن‌آوری را از یاد ببرد.»

به گفته مشاور امنیتی باراک اوباما، اگر مذاکرات هسته‌ای شکست بخورد، ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه خواهد داد و غرب هم دیگر امکان نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران را از دست می‌دهد.

سفر نتانیاهو بدون هماهنگی با کاخ سفید به دعوت جمهوری‌خواهان کنگره صورت گرفته است. افزون بر این رئیس‌جمهور آمریکا گفته است هرگونه دیدار با نخست‌وزیر فعلی اسرائیل در حالی که تنها سه هفته به انتخابات در اسرائیل باقی مانده است، نوعی کمپین انتخاباتی محسوب شده و به معنای دخالت در سیاست داخلی این کشور است. اوباما گفته است که نمی‌خواهد با نتانیاهو در طول این سفر ملاقات کند.

اوباما در گفت‌و‌گو با رویترز همچنین درباره طرح جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در سنا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات تا روز ۳۰ ژوئن، گفت چنین طرحی گفت‌وگوهای حساس با ایران را به خطر می‌اندازد.

رییس جمهوری آمریکا گفت نگرانی‌اش از اقدامات کنگره بیش از سخنرانی نتانیاهوست.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا بامداد دوشنبه، اول مارس وارد سوئیس شد تا پس از سخنرانی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو، برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای با ایران، به شهر مونترو برود. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با مسئولیت محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز بامداد دوشنبه عازم سوئیس شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    ۱۰ سال چیه ؟ بخواهید  بساط بمب و موشک را جمع کنند. مردم ایران  به ستوه امده اند

  • بهنام

    متاسفانه مذاکرات محکوم به شکست است و حتی اگر توافق نیم بندی هم پا بگیرد در مرحله اجرا با دو دوزه بازیهای سران مفسد حکومت با شکست رو به رو خواهد شد .

  • arjomand

    تا نباشد چوب تر، فرمان نبارد گاو و خر. متاسفانه حکومت ایران توسط ارازل و اوباش اداره میشود و وجود یک چوب تر برای وادار کردن انها به احترام به قوانین بین الملل و حتی رعایت حقوق شهروندان خودشان ضروری هست. انتخابات نیمه دموکراتیک سال ۷۶ ، مجلس ششم و انتخابات نیمه ازاد سال ۹۲ همه نتیجه فشارهای خارجی بود وگرنه رژیم وقتی مورد تهدید نباشد با رد صلاحیتهای گسترده عملا انتخابات را تبدیل به انتصابات میکند. وجود چوب تحریمها بالای سر رژیم به نفع ملت ایران هست تا مسیر دموکراسی را با ارامش طی کنند