ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۳۰۰ کارگر معدن «زمستان یورت» دست از کار کشیدند

کارگران معدن «زمستان یورت» در استان گلستان، مقابل ساختمان اداری این معدن تجمع کردند. این کارگران بیش از چهار ماه است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

بیش از ۳۰۰ نفر از حدود هزار کارگر مشغول کار در معدن «زمستان یورت» در استان گلستان، روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان اداری این معدن تجمع کردند. این کارگران بیش از چهار ماه است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

عکس تریینی است

خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، از قول کارگران معترض گزارش کرده است که قرار بوده کارفرما معوقات حقوقی کارگران را حداکثر تا پایان روز ۱۱ اسفند ماه به حساب آنان واریز کند اما «این وعده حداقلی نیز محقق نشده و  خشم کارگران بر‌انگیخته شده است.»

گفته می‌شود که کارفرما وعده داده‌ است تا یک ماه از معوقات حقوقی کارگران را حداکثر تا یک هفته آینده پرداخت کند.

معدن زمستان یورت از دو واحد شمال غرب و شمال شرق تشکیل شده‌ است و کارگران آن به پایین بودن میزان دستمزد‌ها در مقابل سختی کار در این معدن معترض‌ هستند.

کاهش حقوق، تغییر نوع قرارداد کار و مشکلات صنفی دیگری مثل اجرا نکردن طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت نشدن اضافه‌کاری‌ها و … توسط کارفرما از دیگر دلایل اعتراض امروز کارگران بوده است.

کارگران معترض می‌گویند که «ما در این معدن با دریافت حداقل مزد که آن هم اغلب با تأخیر چند ماهه پرداخت می‌شود، دشوار‌ترین کار‌ها را برای تهیه و تولید زغال سنگ انجام می‌دهیم.»

بر اساس گفته کارگران معدن زمستان یورت، مدیران این معدن هر ماه وعده پرداخت مطالبات کارگران را می‌دهند اما آن را عملی نمی‌کنند.

با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شرایط اقتصادی کارگران بیش از پیش عیان می‌شود و تأثیر گرانی‌ها و تورم بر زندگی روزمره مردم و به‌خصوص کارگران آشکار‌تر می‌شود.

در این شرایط پرداخت حق عیدی، سنوات و پاداش پایان سال کارگران معدن زمستان یورت که هر سال در همین روز‌ها پرداخت می‌شده نیز امسال به تأخیر افتاده است.

در روزهای گذشته اما ۲۵۰ نفر از کارگران معدن کوشک بافق هم اعتصاب کردند. آن‌ها به اخراج ۱۷ نفر از همکاران‌شان و به محقق نشدن وعده‌های کارفرما در مورد حذف غیبت‌های مربوط به اعتراض‌های دو ماه گذشته در این معدن، اعتراض دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دوهفته‌نامه نبض، ۱۵ اسفند ۱۳۹۳‎‎

    […] اسفند، ۳۰۰ معدن‌چی معدن «زمستان یورت» مقابل دفتر معدن تجمع کردند. کارگران […]