ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری کنفرانس بین‌المللی بروکسل برای مبارزه با ابولا

سه کشور آفریقایی که بیشترین آسیب را از بیماری ابولا دیده‌اند از جامعه جهانی خواستند طرحی اساسی برای کمک به وضع اقتصادی‌شان و پیروزی در نبرد با ابولا ارائه دهند.

کنفرانس بین‌المللی برای هماهنگی کشورها در نبرد با بیماری ابولا روز سه‌شنبه ۳ مارس/ ۱۲ اسفند در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد. در این کنفرانس لیبریا، سیرالئون و گینه از دیگر کشورها خواستند تا در نبرد با ابولا به آن‌ها کمک کنند.

در کنفرانس بروکسل نمایندگان کشورهای آفریقایی، سازمان ملل، بانک جهانی، سازمان‌های غیردولتی و ... شرکت داشتند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، الن جانسون سیرلیف، رئیس‌جمهور لیبریا، در نشست بروکسل گفت که «تأثیر ابولا بر اقتصاد ما عمیق بود» و این مستلزم «برنامه‌ها و استراتژی‌های جبران‌کننده» برای همراهی کردن دراز مدت با کشورهای آسیب‌دیده است.

سیرلیف افزود: «شکی نیست که این امر نیازمند منابع قابل توجه و طرحی اساسی بر اساس مدل طرح آمریکا برای بازسازی اروپا پس از جنگ دوم جهانی است.»

آلفا کُنده، رئیس‌جمهور گینه هم تأکید کرد که لیبریا، سیرالئون و گینه در جلسه‌ای با بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در ماه آوریل سال جاری طرحی منطقه‌ای را با همین مضمون ارائه خواهند کرد.

رئیس‌جمهور گینه از تأخیر در کمک‌ها انتقاد کرد و کشورهای کمک‌کننده را فراخواند تا در حرف باقی نمانند و به کمک‌های وعده داده شده عمل کنند.

به‌گفته یک منبع اروپایی از ۴,۹ میلیارد دلاری که تاکنون برای مبارزه با ابولا تخصیص داده شده ۲,۴ میلیارد دلار پرداخت شده است.

ارنست بای کوروما، رئیس‌جمهور سیرالئون می‌گوید این سه کشور باید برای بازسازی «هرچه سریع‌تر خدمات اجتماعی‌» از جمله در زمینه بهداشت و آموزش، به‌ شکل ویژه‌ای مورد حمایت قرار گیرند.

الن جانسون سیرلیف، رئیس‌جمهور لیبریا: تأثیر ابولا بر اقتصاد ما عمیق بود.

کمیسیون اروپا بر سقوط ۱۲ درصدی تولید ناخالص داخلی منطقه آسیب دیده، سیستم‌های فاجعه‌بار بهداشتی، افزایش دوباره خطر ابتلا به ایدز یا مالاریا، کاهش نیمی از تولید محصولات کشاورزی و تحت تأثیر قرار گرفتن بخش معادن تأکید کرده و گفته است پشتیبانی طولانی‌مدت برای مقابله با تأثیر اقتصادی و اجتماعی این بیماری همه‌گیر، ضروری‌ست.

صندوق بین‌المللی پول نیز روز دوشنبه اعلام کرد که برای گسترش اعتبارات و کاهش بدهی‌ها مبلغی بیش از ۱۸۷ میلیون دلار به سیرالئون اعطا کرده است. صندوق بین‌المللی پول اظهار امیدواری کرد که این اقدام موجب شود تا «کمک‌های مالی بیشتری از سوی جامعه مالی بین‌المللی جمع‌آوری شود.»

رهبران سه کشور آفریقایی همچنین جبهه مشترکی را علیه هر گونه سستی در کمک‌های صورت گرفته به مناطق آسیب‌دیده، به‌منظور رسیدن به وضعیت عادی انسانی، تشکیل داده‌اند. خانم سیرلیف یادآوری کرد که آن‌ها نیمه ماه آوریل را برای رسیدن به این هدف تعیین کرده‌اند.

تمامی شرکت‌کنندگان در نشست بروکسل، شامل سازمان ملل، بانک جهانی، سازمان‌های غیردولتی و همچنین نمایندگان اروپا، آمریکا، چین، کوبا و استرالیا بر بسیج همگانی به‌منظور ریشه‌کن کردن ابولا تأکید کردند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تأکید کرد که اگر چه آلودگی ابولا کاهش یافته اما پایان نیافته است.

دیوید نابارو، مسئول هماهنگی سازمان ملل برای مبارزه با ابولا در این‌باره گفت: «این وظیفه‌ای است بسیار دشوار و در عین حال دقیق.»

به‌گفته سازمان ملل تاکنون حدود ۹ هزار و ۷۰۰ نفر قربانی ابتلا به ابولا شده‌اند.

به‌گفته سازمان ملل از زمان اوج شیوع ابولا در پاییز گذشته، موارد جدید ابتلا به این بیماری از ۹۰۰ مورد به حدود ۱۰۰ مورد در هفته رسیده و تاکنون حدود ۹ هزار و ۷۰۰ نفر قربانی ابتلا به ابولا شده‌اند.

اگر چه در بین سه کشوری که بیشترین تأثیر را از ابولا داشتند، لیبریا در وضعیت بهتری قرار دارد، با این حال در برخی از مناطق ساحلی گینه و سیرالئون این بیماری روندی صعودی داشته و در مناطق دورافتاده این کشورهای غرب آفریقا، شیوع پراکنده‌ای داشته است.

اسماعیل شیخ احمد، از مسئولان هماهنگی سازمان ملل برای مبارزه با ابولا معتقد است در میان اولویت‌ها، توسعه تیم‌های بهداشتی داوطلب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین یکی از نگرانی‌ها متقاعد کردن «جوامعی که هنوز مقاومت می‌کنند» به اتخاذ شیوه‌های مناسب است.

دیوید نابارو نیز می‌گوید که در زمینه نیروی انسانی هنوز کمبود ۲۰۰ تا ۳۰۰ متخصص بهداشت عمومی برای بهره‌وری بیشتر به‌ویژه در آفریقا محسوس است.

تأخیر در بسیج و آموزش هزاران نفر از مراقبان مورد نیاز، با تعهد بسیاری از کشورهای آفریقایی و همچنین استقرار سیستم خروج و جداسازی مناسب بیماران توسط داوطلبان خارجی، جبران شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.