ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده ارشد جبهه النصره در سوریه کشته شد

در حمله جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه به نشست سران این گروه شبه نظامی اسلامگرا در استان ادلب، ابوهمام الشامی و سه فرمانده دیگر کشته شدند.

جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه با بمباران نشست رهبران ارشد «جبهه النصره» در استان ادلب، تعدادی از فرماندهان این گروه شبه نظامی اسلامگرا را کشتند.

ابوهمام الشامی، فرمانده ارشد نظامی جبهه النصره، به همراه سه فرمانده دیگر در این حملات کشته شدند.

ابوهمام الشامی

سانا، خبرگزاری دولتی سوریه، اعلام کرد الشامی که به الفاروق السوری نیز شناخته می‌شد، طی یک «عملیات ویژه» توسط ارتش سوریه کشته شده است.

پس از آن جبهه النصره نیز با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی خبر کشته شدن فرماندهان ارشد خود را تایید کرد.

الشامی که اهل دمشق بود در دهه ۹۰ میلادی به القاعده پیوست و وفاداری خود را به اسامه بن لادن اعلام کرد. پیشتر اعلام شده بود که او در جریان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شده است.

حمله هوایی به نشست فرماندهان جبهه النصره روز پنجشنبه ۵ مارس/۱۴ اسفند یک روز پس از حمله مرگبار جبهه نصرت به پایگاه اطلاعاتی نیروی هوایی سوریه در شهر حلب انجام شد.

در جریان آن حملات که با انفجاری بسیار بزرگ همراه بود تعدادی از نیروهای امنیتی و ارتشی، شبه نظامیان حامی بشار اسد و تعدادی از افراد حزب الله لبنان کشته شدند. گفته می‌شود ابوهمام الشامی در آن حمله شرکت داشته است. ساکنان شهر حلب شدت انفجار روز چهارشنبه در این شهر را بی سابقه توصیف کرده اند.

به گزارش شبکه الجزیره، سرهنگ استیو وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، اعلام کرده است کشورش قادر نیست اخبار مربوط به کشته شدن الشامی را که در رسانه‌ها منتشر شده است به طور مستقل تایید کند. او همچنین گفت نیروهای آمریکایی و کشورهای هم‌پیمان آمریکا هیچ حمله‌ای در روزهای اخیر به مکان مورد اشاره در استان ادلب انجام نداده‌اند.

جبهه النصره در سال ۲۰۱۲ با بر عهده گرفتن مسئولیت چند جمله انتحاری در شهرهای دمشق و حلب در سوریه به شهرت رسید. پس از آن، این گروه به طور فزاینده‌ای به توان نظامی خود افزود و با بهره بردن از افراد آموزش دیده توانست حملات مرگباری علیه نیروهای دولتی در سوریه انجام دهد.

جبهه النصره که پیش‌تر به عنوان شاخه سوری القاعده شناخته می‌شد، اکنون تلاش دارد با قطع ارتباط خود با القاعده این گروه را کاملا به یک گروه شبه نظامی و اسلامگرای سوری تبدیل کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.