ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وبسایت شارلی ابدو در ترکیه فیلتر شد

دولت ترکیه در ادامه فشار بر سکولارها و منتقدان مذهب، وب‌گاه نشریه طنز «شارلی ابدو» را مسدود کرد. یک سال پیش مقامات ترکیه در همین اوان، توئیتر و یوتیوب را فیلتر کرده بودند.

دولت ترکیه در ادامه فشار بر سکولارها و منتقدان مذهب، وب‌گاه نشریه طنز «شارلی ابدو» را مسدود کرد. یک سال پیش مقامات ترکیه در همین زمان، توئیتر و یوتیوب را فیلتر کرده بودند.

دادگاهی در ترکیه بر اساس درخواست مقامات دولتی، حکم به فیلترینگ وبسایت فرانسوی شارلی ابدو را داده است. رسانه‌های ترکیه می‌نویسند هر کس قصد ورود به این سایت را داشته باشد، با پیام بلوکه بودن آدرس آن مواجه می‌شود.

پایگاه اینترنتی نشریه طنز شارلی ابدو یکی از چند وبسایتی است که مقامات ترکیه در ماه‌ گذشته آنها را مسدود کرده‌اند. روزنامه «حریت» می‌نویسد فیلترینگ این سایت‌ها، به بهانه جریحه‌دار کردن احساسات مذهبی مردم صورت گرفته است.

اسلامگرایان در ششم ژانویه با حمله به دفتر این نشریه در پاریس، ۱۲ نفر را به قتل رساندند. نخستین شماره این مجله پس از ترور پاریس، با کاریکاتوری از پیامبر اسلام منتشر شد که نسخه‌ای از مجله را به دست داشت و می‌گفت: «من هم شارلی هستم.»

دادگاهی در ترکیه حکم کرد که کلیه وبسایت‌های منتشر کننده این تیتر، فیلتر شوند.

در ماه ژانویه، دستگاه قضایی ترکیه علیه دو روزنامه‌نگار ترک نیز به اتهام بازنشر کاریکاتور و تیتر یاد شده، پرونده‌ای گشود. احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که کشورش هیچ گونه «توهینی به رسول خدا» را تحمل نمی‌کند.

یک‌سال قبل در ماه مارس، مقامات ترکیه یوتیوب و توئیتر را فیلتر کردند؛ تصمیمی که بعدا از سوی دیوان‌عالی ترکیه لغو شد. به گزارش وبسایت «Engelliweb.com» که سانسور اینترنت در ترکیه را نظاره می‌کند، بیش از ۶۷ هزار پایگاه اینترنتی در سراسر ترکیه مسدود شده‌اند. اکثر وبگاه‌های فیلتر شده، سایت‌های پورنوگرافی هستند اما چندین سایت سیاسی و مدنی نیز در میان آنها وجود دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 90

    […] درصد جمعیت جهان ‘آزادی مذهبی ندارند’ ترکیه وبسایت شارلی ابدو فیلتر شد آمریکا سازمان سیا فعالیت سایبری خود را گسترش […]