ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج حمله انتحاری بوکو حرام در یک روز

پنج حمله انتحاری پی‌درپی در شمال شرق نیجریه جان ۵۴ نفر را گرفته که بسیاری از آن‌ها کودک بوده‌اند. یکی از حمله‌کنندگان زن بوده است.

پنج حمله انتحاری در شمال شرقی نیجریه، ۵۴ نفر کشته و ۱۴۳ نفر زخمی به‌جای گذاشت. مقامات رسمی نیجریه حملات را مرتبط با گروه بوکو حرام می‌دانند.

محل انفجار در بازار ماهی‌فروشان مایدوگوری

پلیس شهر مایدوگوری می‌گوید چهار حمله انتحاری روز شنبه ۷ مارس / ۱۶ اسفند جان ۵۴ نفر را گرفته که بسیاری از آن‌ها کودک بوده‌اند. همه این حملات بمب‌های انتحاری بوده‌اند و شاهدان عینی می‌گویند پنجمین حمله انتحاری در یک ایست بازرسی خارج شهر موجب زخمی شدن سه نفر شده است.

مایدوگوری در شمال شرق نیجریه زادگاه گروه «جهادی» بوکو حرام است و پیش از این نیز بارها مورد حمله این گروه شبه‌نظامی قرار گرفته است.

کمیسر پلیس، المنت ادودا به آسوشیتدپرس گفته است که این حملات انتحاری در یک بازه چهارساعتی در محل‌های پر رفت‌وآمد از جمله یک بازار ماهی‌فروشی و یک ترمینال اتوبوس اتفاق افتاده‌اند و حداقل یکی از حمله‌کنندگان زن بوده است.

حمله انتحاری به بازار ماهی‌فروشی توسط یک زن

ابوبکر گاماندی، رئیس صنف ماهی‌فروشان مایدوگوری، شاهد حمله انتحاری یک زن به بازار بوده است. او به خبرگزاری فرانسه گفته است که یک زن که به خود مواد منفجره بسته بود پس از اینکه از یک اتوبوس برقی پیاده شد، خود را منفجر کرد.

بوکو حرام مدتی است که از زنان و دختربچه‌ها در حملات انتحاری استفاده می‌کند. مشخص نیست که آیا این زنان جذب این گروه شده‌اند یا نه؛ این احتمال داده می‌شود که حمله‌کنندگان زنان و کودکانی باشند که پیش از این توسط گروه بوکو حرام دزدیده شده‌اند و تحت فشار این گروه اقدام به حمله انتحاری می‌کنند.

حمله به بازار ماهی‌فروشان، بیشترین تلفات در میان حملات روز شنبه را داشته است. پس از این حمله، انفجار انتحاری در ترمینال اتوبوس‌های اکسپرس مایدوگوری بیشترین تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها را در پی داشته است.

بوکو حرام پیش از این تهدید کرده بود که تعداد حملات انتحاری در زمان انتخابات نیجریه افزایش خواهد یافت. این گروه جهادی به مردم گفته بود کسانی که در رأی‌گیری شرکت کنند، کشته خواهند شد.

دولت نیجریه انتخابات ۱۴ فوریه این کشور را به دلیل خشونت‌های شبه‌نظامیان بوکو حرام به تعویق انداخت. مردم نیجریه قرار است که ۲۸ ماه مارس در انتخابات این کشور شرکت کنند. بوکو حرام گفته است که به تمام حوزه‌های رأی‌گیری حمله خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.