ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشکیل کمپين حمايت از موسيقی در ايران

به دنبال لغو پی‌در‌پی کنسرت‌های موسيقی در ايران، کمپين حمايت از صنف موسيقی و هم‌انديشی مقابله با لغو کنسرت‌ها و محدوديت‌های اهالی موسيقی تشکيل شد.

به دنبال لغو پی‌در‌پی کنسرت‌های موسيقی در ايران، کمپين حمايت از صنف موسيقی و هم‌انديشی مقابله با لغو کنسرت‌ها و محدوديت‌های اهالی موسيقی تشکيل شد.

به گزارش ايسکانيوز، در اين نشست چهره‌های سرشناس موسيقی ایران از جمله شهرام ناظری، هوشنگ کامکار، داريوش پيرنياکان، فردين خلعتبری، عليرضا قربانی، سالار عقيلی، حرير شريعت‌زاده، محمدرضا نوربخش و محمد سرير حضور داشتند.

محمدرضا نوربخش، مدير عامل خانه موسيقی، در اين نشست گفت: «ابداً تصور هم نمی‌کرديم که با شروع کار دولت تدبير و اميد دچار چنين حملات و حجمه‌هايی بشويم. متأسفانه بايد بگويم کار از حمله هم گذشته و به جايی رسيده‌ايم که بايد شنونده توهين هم باشيم و اين توهين‌ها به شدت دل تمام اهالی موسيقی را به درد آورده است.»

او کسانی که موسيقی را «مطرب‌بازی» می‌دانند، خطاب قرار داد که «مگر ياد و خاطره روزهای انقلاب را در مناسبت‌ها با چيزی جز موسيقی زنده نگه می‌داريد؟ مگر برای حضور مردم و انگيزه‌بخشی به آن‌ها برای حضور در عرصه‌های ملی و انتخابات از ابزاری جز موسيقی استفاده می‌کنيد؟ مگر نقش موسيقی در جنگ تحميلی را فراموش کرده‌ايد؟ چگونه است با همه اين اوصاف موسيقی را مطرب‌بازی می‌ناميد؟»

آيت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ۱۰ روز پيش در خطبه‌های نماز جمعه گفته بود که کنسرت موسيقی، «مطرب‌بازی» است.

فردين خلعتبری، آهنگساز در اين نشست گفت که «اگر موسيقی مطرب بازی‌ست رسماً اعلام می‌کنم من مطرب هستم و مطرب‌بازی هم کار خوبی است.»

عليرضا قربانی، خواننده نيز به ماجرای لغو کنسرت موسيقی‌اش در شهر گلبهار اشاره کرد و گفت همان دادستانی که مانع برگزاری کنسرت شد، برای اعضای خانواده‌اش بليط کنسرت موسيقی را تهيه کرده بود.

کنسرت عليرضا قربانی قرار بود ششم و هفتم اسفند در شهر گلبار چناران برگزار شود اما مجيد اشراق، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چناران، در نامه‌ای اعلام کرد که با توجه به «اعتراض امت حزب‌الله و مخالفت‌های امام جمعه شهر گلبهار» و «مغايرت داشتن کنسرت موسيقی با فرهنگ مردم» خواهان لغو برگزاری اين کنسرت شد.

کاوه رضوانی‌راد، مشاور حقوقی خانه موسيقی، نامه دادستان چناران برای لغو کنسرت موسیقی را «جرم» دانسته است. او با انتقاد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته وزارت ارشاد بايد از حيثيت مجوزهای صادر شده توسط خودش دفاع کند.

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران روز گذشته گفت که برخوردهای قضايی و برخوردهای ديگری را که مانع برگزاری کنسرت‌ها شوند، «مناسب نمی‌داند.»

جنتی پيش‌تر هم گفته بود اين وزارتخانه «با قدرت پای مجوزهای خود ايستاده»؛ اما آن‌چه که در عمل اتفاق می‌افتد نشان می‌دهد که وزارت ارشاد خيلی هم نمی‌تواند محکم پای مجوزهای خود بايستد. اين در حالی است که مقاومت اداره ارشاد در برابر دخالت قوه قضائيه تا کنون نافرجام بوده است.

لغو کنسرت‌های موسيقی در دو سال اخير افزايش يافته است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که در يک سال گذشته ۲۰ کنسرت موسيقی در ايران لغو شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • darya badihi

    دراین حمایت پابه پای شما هستیم.