ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران به میزبانی جام ملت‌های آسیا نرسید

حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران برای تماشای مسابقات ورزشی مردان ممنوع است. از این مسأله به عنوان مهم‌ترین دلیل انتخاب نشدن ایران به عنوان میزبان جام ملت‌ها یاد می‌شود.

تماشاگران ایرانی امکان تماشای مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ را در ورزشگاه‌های این کشور از دست دادند.


میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به امارات رسید و این در حالی است که در رقابت نهایی، ایران و امارات بر سر رسیدن به میزبانی با هم رقابت می‌کردند. این انتخاب روز دوشنبه، ۱۸‌اسفند‌ ماه در بحرین انجام شده است.

پس از کاندیدا شدن کشورهایی مثل امارات، عربستان، کویت، بحرین، تایلند و ایران برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ و انصراف دادن شماری از این کشورها، در طول یک سال گذشته ایران و امارات دو مدعی جدی باقی‌مانده برای میزبانی این جام بودند.

امکان میزبانی ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ باخبرگزاری رویترز، ابتدای هفته‌ جاری گفته بود که اگر ایران به دنبال میزبانی در تورنمنت‌های مهم بین‌المللی مثل جام ملت‌های آسیا است، باید به بانوان اجازه دهد تا به ورزشگاه بروند اما علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران گفته بود که مشکل اصلی ایران در راه میزبانی جام ملت‌های آسیا «حق پخش و اسپانسرینگ» است و نه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها.

سپ بلاتر، رییس فدراسیون جهانی فوتبال (AFC) اما ۱۵ اسفند ماه درباره حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران گفته بود: «این موضوع را در نشستی با حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران مطرح کردم. تصورم این بود که این وضعیت غیرقابل تحمل می‌تواند در میان‌مدت تغییر کند اما تاکنون تغییری نکرده است.»

پیش‌بینی انتخاب شدن امارات به عنوان میزبان اما برای فوتبال‌دوستان در این کشور چندان دشوار نبوده است. اماراتی‌ها از جمله کشورهایی بوده‌اند که در یک دهه گذشته، سرمایه‌گذاری هنگفتی در توسعه زیرساخت‌ها و امکانات فوتبال داشته‌اند. تنها مشکل احتمالی آنان در میزبانی، میزان استقبال تماشاگران خواهد بود و از این نظر ایران می‌توانست میزبان شایسته‌تری باشد اما معیار انتخاب میزبانی، تنها میزبان استقبال تماشاگران نیست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوشته است که امارات در حالی از سوی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان میزبان مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا انتخاب شده است، که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران «ظاهراً نه تنها از جلسه انتخاب میزبان در بحرین خبر نداشته‌اند، بلکه حتی منتظر بوده‌اند که نمایندگان AFC ماه آینده به تهران بروند تا امکانات میزبانی ایران را بررسی کنند.»

برخی کارشناسان فوتبال در ایران مدعی‌اند که فوتبال این کشور در چند سال گذشته به دلیل نداشتن کرسی‌ در مجامع بین‌المللی و «بار‌ها ضربه خورده است.»

آنان از شکست مقابل عراق در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ «با وجود محرز بودن دوپینگ بازیکن عراق» به عنوان یکی از این ضربه‌ها یاد می‌کنند. حالا علی کفاشیان، به عنوان نايب رئيس جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) انتخاب شده است و اگر ادعای این کارشناسان صحیح باشد، این انتخاب باید شرایط ایران را در مجامع بین‌المللی فوتبال تغییر دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nasim

    زنان ایرانی را بخاطر  درخواست تماشای فوتبال بزندان انداخته اند .  میزبانی ؟!