ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴‌نفر در رابطه با حمله‌های تروریستی پاریس بازداشت شدند

در میان افراد بازداشت شده توسط پلیس فرانسه، یک زن پلیس هم وجود دارد. این افراد در رابطه با حمله امدی کولیبالی به فروشگاه مواد غذایی یهودیان در پاریس بازداشت شده‌اند.

چهار نفر، از جمله یک زن پلیس، در رابطه به حمله امدی کولیبالی به مغازه فروشگاه مواد غذایی یهودیان در پاریس بازداشت شدند.

امدی کولیبالی پیش از مرگ خود را مرتبط با گروه «دولت اسلامی» (داعش) معرفی کرد.

پلیس و مقامات امنیتی فرانسه روز دوشنبه ۹ مارس/۱۶ اسفند، اعلام کردند که چهار نفر در رابطه با امدی کولیبالی، تروریستی که خود را مرتبط به گروه «دولت اسلامی» (داعش) معرفی کرده بود و روز ۹ ژانویه در حمله‌اش به مغازه یهودیان در پاریس کشته شد، دستگیر شدند.

کولیبالی، یازده یهودی فرانسوی را که در فروشگاه مواد غذایی مشغول خرید بودند، گروگان گرفته بود و که چهار نفر از آنان به قتل رسیدند.

دو مقام امنیتی که به شرط ناشناس ماندن با «فرانس ۲۴» گفت‌وگو کرده‌اند، گفته‌اند افرادی که در رابطه با کولیبالی دستگیر شده‌اند «سه مرد و یک زن» هستند.

این افراد در ارتباط با حمله تروریستی کولیبالی به مغازه یهودیان دستگیر شده‌اند و فرض این است که آن‌ها با کولیبالی در این حمله همکاری کرده‌اند یا موجبات این حمله را فراهم آورده‌اند.

«رادیو یک اروپا» همچنین گزارش داده است که یکی از بازداشت‌شدگان یک زن پلیس بوده که تازه مسلمان است. این زن که ماه فوریه از خدمت معلق شده، همراه با دوست‌پسرش دستگیر شده است که مسلمان است و دوست کولیبالی بوده. دوست‌پسر این زن پلیس پیش از این نیز به خاطر اتهام‌های مرتبط به مواد مخدر تحت تعقیب بوده است.

تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که دوست‌پسر این زن پلیس، درست پیش از حمله به مغازه یهودیان در پاریس با او تماس تلفنی داشته‌اند. اتهام مطرح شده این است که این زن پلیس از قدرت خود و منابع پلیس فرانسه استفاده کرده و به تروریست‌های پاریس کمک کرده است.

روزنامه هفتگی «کانار آنشین» هم گزارش داده که این دوست‌پسر دستگیرشده از طریق دوست‌دخترش به منابع پلیس دسترسی داشته است.

کولیبالی ۳۲ ساله، به مغازه مخصوص یهودیان (کاشر) در یکی از محله‌های پاریس رفت و مشتری‌ها و کارکنان این مغازه را گروگان گرفت. او سپس به شبکه تلویزیونی BMFTV تلفن کرد و گفت که به خاطر این‌که دولت فرانسه به شبه‌نظامیان داعش حمله کرده، دست به این گروگانگیری زده است.

کولیبالی فرزند هفتم یک خانواده ده نفری است و در جنوب پاریس به دنیا آمده بود. او در گذشته به دلیل سرقت و قاچاق مواد مخدر چند مرتبه دستگیرشده و چند سال در زندان به سر برده بود. او در نهایت در همان روز ۹ ژانویه با حمله کماندوهای ضدترور فرانسه، کشته شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.