ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع دوباره ده‌ها کارگر بلاتکلیف در «خمینی شهر»

بانک صادرات کارخانه قند کامياب خمينی‌شهر را برای وصول مطالبات ۲۳ ميلياردی به مزايده گذاشته. این کارگران در آستانه بیکاری‌ کامل، سه ماه را بدون حقوق گذرانده‌اند.

۱۰۰ تن از کارگران کارخانه قند کامياب خمينی‌شهر اصفهان در اعتراض به «تعويق حقوق و نامشخص بودن وضعيت شغلی‌شان» صبح امروز مقابل اين کارخانه تجمع کردند.

بانک صادرات کارخانه قند کمیاب را برای وصول مطالبات ۲۳ ميلياردی خود به مزايده گذاشته است

خبرگزاری کار ايران، ايلنا به نقل از منابع کارگری گزارش داده که تجمع‌کنندگان کارگرانی هستند که سه ماه حقوق نگرفته‌اند و بدون دريافت حق عيدی در آستانه بيکاری کامل قرار دارند.

کارگران می‌گويند شرکت سرمايه‌گذاری «مصباح» که پيش از اين به عنوان شرکت بهره‌بردار کارخانه قند کامياب با مالک کارخانه قرار داد داشت، بايد مطالبات معوقه کارگران را بپردازد.

کارخانه قند کامياب، بزرگ‌ترين کارخانه بخش خصوصی شهرستان خمينی‌شهر است که از سال‌ها پيش به علت مشکلات داخلی و نوع مديريت، با مشکلات مالی زيادی روبه‌رو شده است و کارگران نيز چندين بار با حضور مقابل فرمانداری، خواستار حل مشکل خود شده بودند.

سال گذشته نيز اين کارخانه برای مدتی تعطيل شده بود.

بر اساس گفته‌های کارگران، کارخانه قند کامياب از حدود ۱۰ روز پيش توليد خود را به دليل «عمليات نوسازی و توسعه خط توليد در اين واحد توليدی» متوقف کرده و با ۳۰ کارگران رسمی [قرارداد دائم] تسويه حساب شده و همچنين با ساير کارگران قرارداد موقت اين کارخانه که تعدادشان حدود ۸۰ نفر است به زودی تسويه حساب می‌شود.

کارگران معترض می‌گويند کارفرما به کارگران اخراجی قول داده که در خرداد ۹۴، پس از راه‌اندازی دوباره کارخانه به کار باز گردند امااکنون آنان برای دريافت مقرری بيمه بيکاری به ادره کار معرفی شده‌اند.

به گفته کارگران، بانک صادرات اين واحد توليدکننده قند را برای وصول مطالبات ۲۳ ميلياردی خود به مزايده گذاشته است.

شرايط وخيم ايجاد شده به دليل سوء مديريت‌ها و تحريم‌های غرب برای محدود کردن برنامه فعاليت‌های هسته‌ای ايران، از جمله مهم‌ترين دلايل بحران اقتصادی در ايران به شمار می‌رود که فشار مستقيم آن به واحدهای توليدی و صنعتی و به دنبال آن، کارگران اين واحد‌ها وارد می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.