ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سن دختران فراری در ايران به ۱۲ سال رسيده است»

یک مقام سازمان بهزیستی ایران معتقد است خشونت و اعتياد پدر و مادر از دلايل اصلی فرار دختران در ايران است. او می‌گوید پلیس از ارائه آمار در زمینه دختران فراری خودداری می‌کند.

يک مقام سازمان بهزيستی ايران می‌گويد سن دخترانی که از خانه فرار می‌کنند به ۱۲ سال رسيده است.

حبيب‌الله مسعودی‌فريد، معاون امور اجتماعی بهزيستی ايران به روزنامه شهروند گفت در حال حاضر ۴۵۰ دختر فراری که بين ۱۲ تا ۱۳ سال سن دارند در خانه‌های سلامت نگهداری می‌شوند.

خانه سلامت به مراکزی در ايران گفته می‌شود که دختران در معرض آسيب اجتماعی و فاقد حمايت‌های خانوادگی و اجتماعی در آن‌ها نگهداری می‌شوند.

به‌گفته مسعودی مشکلات خانوادگی مانند «خشونت و اعتياد پدر و مادر» از دلايل عمده فرار دختران از خانه است.

اين مقام سازمان بهزيستی می‌گويد که آماری از رقم دختران فراری در ايران ندارد و چند بار هم از پليس امنيت اخلاقی نيروی انتظامی خواسته تا اين آمار را به بهزيستی اعلام کند اما پليس از ارائه آمار خودداری می‌کند.

آمارهای چند سال پيش سازمان بهزيستی نشان می‌دهد که بيش از سه هزار دختر فراری در ايران وجود دارد، هر چند که بهزيستی می‌گويد ممکن است تمام دخترانی که از خانه فرار می‌کنند به مراکز بهزيستی يا نيروی انتظامی مراجعه نکنند و به همين دليل آمارهايی که در اين رابطه ارائه می‌شود، تنها مربوط به افراد دستگيرشده يا مراجعه‌کننده به مراکز نيروی انتظامی يا بهزيستی است.

سن زنان روسپی به ۱۵ سال رسيده است

معاون امور اجتماعی بهزيستی همچنين خبر داده که سن زنان روسپی در ايران به ۱۵ سال رسيده است. به‌گفته او شمار اين زنان در تهران، خراسان رضوی، فارس و اصفهان بيشتر از ساير شهرهای ايران است.

خردادماه سال جاری نیز دفتر مطالعات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس ايران در گزارشی اعلام کرد سن روسپيگری در کشور به ۱۵ سال رسيده است. سن روسپيگری در ايران طی دهه‌های ۵۰ و ۶۰ خورشيدی ۳۰ سال بود.

مسعودی آمار زنان روسپی را محرمانه می‌داند که حتی سازمان بهزيستی نيز آن را در اختيار ندارد.

آمارهای چند سال پیش از وجود بیش از چهار هزار زن روسپی در ایران خبر می‌دهد.

به‌گفته مسعودی، زنان به دليل «فقر و آسيب‌های اجتماعی در خانواده‌شان» به روسپیگری روی می‌آورند.

اين مقام سازمان بهزيستی پيشنهاد داده که مراکزی برای خدمات‌دهی اين زنان ايجاد شود تا «اگر زنی به دليل مسائل مالی می‌خواهد دست به تن‌فروشی بزند به اين مراکز بيايد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.