ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست محمد‌علی کلی از مقام‌های ایرانی برای آزاد کردن جیسون رضائیان

در بیانیه‌ای که روز ۱۲ مارس از سوی محمدعلی کلی منتشر شده است، قهرمان سابق مشت‌زنی جهان ابراز امیدواری کرده که جیسون رضائیان از امکانات قضایی لازم بهره‌مند شود.

محمدعلی کلی، قهرمان سابق مشت‌زنی جهان، از مقام‌های ایرانی خواسته جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشینگتن‌پست را آزاد کنند.

در بیانیه‌ای که روز ۱۲ مارس از سوی محمدعلی کلی منتشر شده، از جیسون رضائیان به عنوان «مرد صلح و ایمان واقعی» نام برده شده و نوشته شده که «فداکاری و احترامش به مردم ایران در کارش آشکار است».

محمدعلی در بیانیه‌ خود از تلاش‌ برای آزادی جیسون رضائیان حمایت کرده و ابراز امیدواری کرده است که او از امکانات قضایی لازم بهره‌مند شود. این قهرمان پر‌آوازه مشت‌زنی جهان از دولت و قوه قضائیه ایران خواسته است به بازداشت جیسون رضائیان پایان دهند.

محمدعلی، جیسون رضائیان را خبرنگاری خوانده که در زمان ریاستش بر دفتر روزنامه واشنگتن پست در تهران، جهانیان را در جریان اخبار مربوط به مردم و فرهنگ ایران قرار داده است.

قهرمان سابق مشت‌زنی جهان در بیانیه خود نوشته است: «جیسون مرد صلح بود و اعتقادات عمیقی داشت. تعهد و احترام او به مردم ایران در نوشته‌هایش آشکارا دیده می‌شود.»

محمدعلی با اعضای خانواده و دوستان این خبرنگار ابراز همدردی کرده است. او بیانیه خود را «به نام الله، رحمان و رحیم» آغاز کرده و دعا کرده که «ان‌شاءالله» کلامش بتواند به تلاش‌ها برای آزادی جیسون رضائیان کمک کند.

جیسون رضائیان که تابعیت ایرانی و آمریکایی‌ دارد، از سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان روزنامه‌نگار در ایران مشغول به کار بوده است. او در سال ۲۰۱۲ میلادی، خبرنگار روزنامه واشینگتن‌پست شد.

او تیرماه سال گذشته، همراه سه نفر دیگر بازداشت شد. همسرش یگانه صالحی از بازداشت‌شدگان بود. دیگر بازداشت‌شدگان پس از مدتی آزاد شدند، اما رضائیان همچنان زندانی است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران، ۲۷ مردادماه گذشته در نشست خبری خود گفته بود که اتهام جیسون رضائیان و دو روزنامه‌نگار دیگر «امنیتی» است.

در جمهوری اسلامی افراد دارای تابعیت دوگانه یا افراد تبعه کشورهای دیگر در صورت بازداشت معمولاً به جرائم امنتی متهم می‌شوند. جاسوسی یا ارتباط با بیگانگان اتهامی است که اغلب به این گروه از بازداشت‌شدگان زده می‌شود.

۸ آبان ۱۳۹۳، محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در تهران را متهم کرد که «اقداماتی فرا‌تر از خبرنگاری انجام داده است.»

بهمن ماه امسال رئیس کل دادگستری استان تهران هم اعلام کرد که او به زودی محاکمه خواهد شد.

خانواده این خبرنگار، ۱۵ اسفند گفتند که دادگاه انقلاب اسلامی به او اجازه داشتن وکیل داده اما این وکیل باید کس دیگری به جز وکیل پیشنهاد شده از سوی خانواده رضائیان باشد.

خانواده او مسعود شفیعی رابه عنوان وکیل جیسون رضائیان در نظر گرفته بودند. در ‌‌نهایت لیلا احسان، وکیل یگانه صالحی به عنوان وکیل جیسون رضائیان انتخاب شد.

پیش از این مری بریم رضائیان، مادر جیسون رضائیان با انتشار ویدئویی از مقام‌های ایرانی خواسته بود که پسرش را آزاد کنند. او گفته بود که پسرش از بیماری فشار خون رنج می‌برد و دستگیری و بازداشت او می‌تواند سلامتش را به خطر بیندازد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    اوباما گفت من از نامه 47 سناتور به رهبر پوشالی ایران خجالت کشیدم . حماقت شاخ و دم ندارد و این احمق به زبان بی زبانی دارد به این گرگ صفتان فاسد وطن فروش و نظام پوسیده و ننگینشان مشروعیت میبخشد . لیاقت ما همین است که دل به کمک آمریکای جهانخوار خوش کرده ایم و دست روی دست گذاشته ایم تا مگر یک دولتی بیاید و شر این ملایان فاسد را از سرمان کم کند ، غافل از اینکه این دولت فاسد خود اینگونه خواسته است و تا زمانی که این جنایتکاران وطن فروش منافع غرب و اروپا را به نحو احسنت انجام میدهند ، هیچ کاری به کار این باند مفسد ندارد .

  • Behrouz

    حال چگونه کاسیوس کلی محمد علی "کارشناس مسائل جهانی و اسلامی" ناگهان جیسون رضائیان را کشف کرده خود داستانی است. جیسون رضائیان باتفاق لابی ملایان تلاش و خوش رقصی خود را برای ملایان کرد ولی مزدش زندان شد. در تلاش برای جلوگیری از برداشتن نام مجاهدین از لیست تروریسم که خروج آنها را از پایگاه اشرف ممکن میکرد جیسون رضائیان همراه با عوامل ملایان بود. من در تمام عمرم لحظه ای از مجاهدین پشتیبانی نکرده و ایدئولوژی آنها را باقدرت رد میکنم. منظور من افشای جیسون رضائیان است.