ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین تارنمای فارسی‌زبان برای حقوق دوجنسگرایان

گفت‌وگو با سوده راد فعال برابری جنسیتی و از بنیان‌گذاران تارنمای «دوجنس‌گرا»

سوده راد، فعال برابری جنسیتی و از پدیدآورندگان تارنمای دوجنسگرا از اهداف و چرایی راه‌اندازی تارنمای دوجنسگرا به زمانه می‌گوید.

‌همزمان با روز جهانی زن، هشتم مارس، تارنمای «دوجنسگرا» به طور رسمی فعالیت خود را در فضای مجازی فارسی آغاز کرد.

پدیدآورندگان این تارنما در بیان انگیزه‌های خود از راه اندازی این وب‌گاه به این اشاره می‌کنند که دوجنس‌گرایان و همه‌جنس‌گرایان فارسی زبان کمتر فرصت یافته‌اند که صدایی از آن خود داشته باشند و درباره تجربه شان از عشق، تبعیض و طرد سخن بگویند.

به گفته دست‌اندرکاران این تارنما، در سال‌های اخیر بسیاری از رسانه‌ها به زبان‌های مختلف از جمله زبان فارسی به مسائل همجنسگرایان و تراجنسی‌ها پرداخته‌اند، اما کمتر مطلبی به زبان فارسی درباره دوجنسگرایی و همه‌نسگرایی منتشر شده است.

نسخه اولیه دوجنسگرا در چارچوب کاری داوطلبانه در اواسط ماه فوریه راه اندازی شده و از روز ۸ مارس، رسماً کار خود را آغاز کرده است. این تارنما بنا دارد به انجام کارهایی همچون معرفی سایر سایت‌ها، شبکه‌ها و گروه‌های فعال در حوزه دوجنسگرایی و همه‌جنسگرایی، ترجمه مقالات و مطالب منتشر شده در مجلات دانشگاهی یا سایت‌های مرتبط، تولید پادکست و ویدیوهای کوتاه، برگزاری فروم‌ها و وبینارهای آنلاین با حضور کارشناسان در راستای هدف کلی خود گام بردارد.

به همین مناسبت با سوده راد، فعال برابری جنسیتی و از پدیدآورندگان تارنمای دوجنسگرا به گفت‌وگو نشستیم. او در این گفت‌وگو از اهداف این پروژه و چرایی راه‌اندازی تارنمای دوجنسگرا می‌گوید.

نهاد «اسپکتروم» پروژه دیگری در دست دارد که راه‌اندازی تارنمایی دیگر با نام «ماچولند» است. ماچولند یا سرزمین مردسالاری، بخش فارسی شبکه Macholand است که پیش از هرچیز اعتراضی‌ست به جهانی که تبعیض جنسیتی در آن عادی شده است.

«اسپکتروم» یک سازمان مردم‌نهاد، تحت قانون ۱۹۰۱ جمهوری فرانسه است که با هدف پیشبرد اهداف برابری‌خواهانه و افزایش حساسیت جوامع به موضوع برابری جنسیتی در جولای ۲۰۱۴ در پاریس فرانسه بنیان‌گذاری شده است. این سازمان به طیف گسترده جنس و جنسیت و گرایش‌ها و هویت‌های جنسی و جنسیتی معتقد است و به برابری حقوق اجتماعی و سیاسی همه انسان‌ها از هر طیفی اعتقاد دارد و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • - دوجنسگرا

    […] منتشر شده در رادیو زمانه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ […]