ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۴ ماه زندان برای منتقد جوان اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه با منتقدانش به شدت برخورد می‌کند. یک دانشجوی رشته مهندسی که اردوغان را «دیکتاتور» خطاب کرده بود به یک سال و دو ماه زندان محکوم شد.

آیکوتالپ آوشار، دانشجوی ترک به اتهام آن‌که رجب طیب اردوغان را «دیکتاتور» خطاب کرده بود به ۱۴ ماه زندان محکوم شد. در استانبول و شهر فتحیه نیز سه نفر دستگیر شدند. آن‌ها متهم شده‌اند که در شبکه اجتماعی توئیتر به رئیس‌جمهور ترکیه توهین کرده‌اند.

آیکوتالپ آوشار

به‌گزارش روزنامه «حریت» ترکیه، آیکوتالپ آوشار روز پنج‌شنبه ۱۲ مارس  در قیصریه، واقع در مرکز این کشور دستگیر شده است. اتهام آوسار این است که در جریان اعتراضات گسترده تابستان ۲۰۱۳، موسوم به جنبش گزی، اردوغان را که در آن زمان نخست‌وزیر ترکیه بود، «دیکتاتور» نامیده است.

این دانشجوی رشته مهندسی به همین دلیل محاکمه و سرانجام به زندان محکوم شد. وکیل او قصد دارد علیه این حکم درخواست تجدیدنظر کند.

همچنین پلیس سه نفر دیگر را به اتهام توهین به اردوغان و سیاستمداران بلندپایه ترکیه در  توئیتر، در یک آپارتمان دستگیر کرد. قرار است این سه نفر در روزهای آینده مقابل دادگاه قرار گیرند.

مقامات ترکیه‌ در ماه‌های اخیر با موضوع «توهین» به اردوغان به‌شدت برخورد کرده‌اند. دانشجویان، روزنامه‌نگاران و حتی یک ملکه زیبایی سابق با شکایت وکلای اردوغان به دادگاه فراخوانده شده‌اند. مقامات قضایی قونیه در هفته‌های گذشته حتی یک نوجوان ۱۶ ساله را محاکمه کردند. پیش از او نیز یک نوجوان ۱۳ ساله بازجویی شد و یک جوان ۱۷ ساله هم به حبس تعلیقی محکوم شد.

اردوغان می‌گوید جوانان ترکیه نه «خرابکارهای حاضر در گزی» هستند و نه «تحریک‌کنندگان دامن‌پوشی» که خیابان‌ها را به آتش کشیدند. او با سخنان خود، هم به نقش‌آفرینان «جنبش گزی» می‌تازد و هم مردانی را که به‌تازگی در اعتراض به خشونت علیه زنان در جامعه ترکیه، کارزاری به راه انداختند و با دامن به خیابان‌های استانبول آمدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    حالا که یک نفر پیدا شده و حقیقت را گفته ببینید با او چه میکنند . اردوغان فاسد و حزب اسلامگرایش به یک باند غارتگر تبدیل شده اند و این مردک مفسد مغرور فکر میکند به مقام خدائی زسیده است .

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 91

    […] آمریکا یک سیاه‌پوست دیگر به ضرب گلوله پلیس کشته شد آمریکا در ایالت یوتا تیرباران جایگزین تزریق سم می‌شود ترکیه ۱۴ ماه زندان برای منتقد جوان اردوغان […]

  • mansour

    این است دمکراسی غربی که سردمداران جنبش سبز علاقمند به کپی بر داری  از دمکراسی  ترکیه بودند.اقتصاد ترکیه هم توسط امریکا دوپینگ شده بود و بزودی نتایج بد و دراز مدت انرا هم خواهیم دید!