ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار مهدی هاشمی رفسنجانی برای ابلاغ حکم

خبرگزاری فارس نزديک به سپاه پاسداران می‌گويد مهدی هاشمی رفسنجانی تا آخر وقت اداری امروز بايد برای ابلاغ حکم به دادگاه انقلاب مراجعه کند.

مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی برای ابلاغ حکم‌اش به دادگاه انقلاب احضار شد.

مهدی هاشمی پس از حدود سه ماه بازداشت موقت، در ۲۷ آذر ۹۱ با تودیع وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی آزاد شد

خبرگزاری فارس گزارش داده که مهدی هاشمی تنها تا پايان وقت ادارای امروز یکشنبه فرصت دارد برای ابلاغ حکم به دادگاه انقلاب مراجعه کند.

پرونده مهدی هاشمی با ۱۲ عنوان اتهامی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رسيدگی شده است. شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی مقيسه، شعبه‌ای است که در آن پرونده‌های سياسی رسيدگی می‌شود. نهاد‌ها و فعالان حقوق بشری در قبال استقلال اين شعبه ترديد‌هايی را مطرح کرده‌اند.

هفته گذشته و در آستانه ابلاغ حکم مهدی هاشمی، خبرگزاری ميزان وابسته به قوه قضائيه با انتشار مصاحبه‌هايی تلاش کرد تا زمينه ابلاغ اين حکم را فراهم کند.

نمايندگان مجلس و فعالان سياسی اصول‌گرا در مصاحبه‌های متعددی که از روز گذشته با خبرگزاری ميزان انجام داده‌اند، ضمن حمله تلويحی به اکبر هاشمی رفسنجانی ابراز اميدواری کرده‌اند که قوه قضائيه رای خود را بدون توجه به «فشارها» صادر کند.

از جمله اسماعيل کوثری، نماينده مجلس ايران بدون اشاره به نام هاشمی رفسنجانی گفته:‌ «برخی از مسئولين خود را صاحب انقلاب اسلامی و ستون انقلاب می‌دانند اما وقتی کار قضايی به بررسی وضعيت اطرافيانشان کشانده می‌شود تنها به دنبال مصلحتی هستند که به نفع خودشان باشند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی هفته گذشته پيش در نخستين اظهارنظر در خصوص پرونده فرزندش مهدی هاشمی گفته بود بدون هيچ دليلی برای او پرونده درست کرده‌اند.

هاشمی رفسنجانی به روزنامه شرق گفت: «قضيه استات‌اويل قبلاً سه‌بار مطرح شده بود و هر سه‌بار گفتند که هيچ ردی از مهدی هاشمی در آن نيست و هيچ اسمی از مهدی هاشمی در قراردادی که عباس يزدان‌پناه بست، ديده نمی‌شود.»

احمد توکلی، نماينده تهران در مجلس، بهمن امسال مدعی شد که مهدی هاشمی علاوه بر گرفتن پنج ميليون دلار رشوه از شرکت «استات‌اويل»، در کشته شدن عباس يزدان‌پناه تاجر ايرانی- انگليسی و مدير شرکت «هورتن» هم دست داشته است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت می‌گويد وزارت اطلاعات چندين سال پيش نقش مهدی هاشمی را در پرونده استات‌اويل رد کرده است.

هاشمی رفسنجانی می‌گويد اگر قاضی به يقين برسد که بايد فرزندش را محکوم کند، اعتراضی نخواهد کرد اما اگر قاضی به يقين نرسد و بر اساس دستور بخواهند او را محکوم کنند، اعتراض خواهد کرد.

مقام‌های قضایی گفته‌اند حکم مهدی هاشمی رفسنجانی پس از آنکه به او ابلاغ شود، در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    گرگها به جان هم افتاده و دارند همدیگر را تکه پاره میکنند و در این میان این مردم مظلوم ایران هستند که دارند لذت میبرند .