ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت کشور: حمله‌کنندگان به مطهری قابل شناسايی هستند

سخنگوی وزارت کشور ایران سخن استاندار فارس مبنی بر بازداشت شماری از حمله‌کنندگان به علی مطهری را تکذیب کرد.

حسين‌علی اميری، سخنگوی وزارت کشور خبر داد که از حمله مهاجمان به علی مطهری در شيراز فيلمی ۲۰ دقيقه‌ای وجود دارد که بر اساس آن حمله‌کنندگان قابل شناسايی هستند.

سخنگوی وزارت کشور می‌گوید که هيأتی برای بررسی ابعاد حمله به علی مطهری به شيراز اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) اميری امروز دوشنبه ۲۵  اسفندماه در يک نشست خبری از مسئولان قضايی استان فارس خواست تا به‌طور ويژه به اين موضوع رسيدگی کنند.

سخنگوی وزارت کشور همچنين اعلام کرد که تاکنون هيچ يک از مهاجمان بازداشت نشده‌اند. پيشتر محمد احمدی، استاندار فارس گفته بود که شماری از حمله‌کنندگان به مطهری بازداشت شده‌اند.

مطهری روز دوشنبه ۱۸ اسفند، برای سخنرانی به شيراز رفته بود که پس از ورود به فرودگاه با حمله موتورسوران روبه‌رو شد و با سنگ و گوجه مورد حمله قرار گرفت. او نزديک به سه ساعت نيز در يکی از کلانتری‌های شيراز در محاصره مهاجمان قرار داشت.

مخالفان حکومت می‌گویند این موتورسواران به بسیج و سپاه فجر فارس وابسته بوده‌اند.

مطهری در اين‌باره گفته است: «تعداد بسيار زيادی موتورسوار بودند که برای صدمه زدن از آجر گرفته تا گاز فلفل، همه‌چيز داشتند. اگر شانس با ما نبود واقعاً من را می‌کشتند و معلوم بود با کسی شوخی ندارند.»

سخنگوی وزارت کشور درباره عملکرد مسئولان دولتی شيراز گفت: «دستوری نيز در اين‌باره صادر شده که مسئولينی که قصور در وظيفه خود داشتند٬ تحت تعقيب قانونی قرار گيرند و وزير کشور گزارش اين موضوع را به رئيس جمهور و هيأت وزيران ارائه دهند.»

اشاره اميری به نامه حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران است که از وزیران اطلاعات و کشور خواسته تا «اوباش و عوامل شروری» که در شيراز به علی مطهری حمله کرده‌اند، شناسايی و به دادگاه معرفی شوند. روحانی همچنين خواهان معرفی «آمران» پشت پرده اين حمله شد.

روحانی همچنين خواست تا مسئولان امنيتی که در اين ماجرا «قصور يا تقصير» داشته‌اند تحت تعقيب قرار گيرند.

به گفته سخنگوی وزارت کشور، امروز هيأتی متشکل از معاونت امنيتی وزارت کشور، جانشين رهبری در نيروی انتظامی و مديريت بازرسی وزارت کشور٬ برای بررسی ابعاد حمله به علی مطهری به شيراز اعزام شدند تا به بررسی موضوع پرداخته و «عوامل٬ مقصران٬ مباشران و تحريک‌کنندگان را مشخص و مورد پيگيری قرار دهند و به دست عدالت سپرده شوند.»

در همين حال علی مطهری روز شنبه ۲۳ اسفند، به سخنان آيت‌الله اسدالله ايمانی، امام جمعه شيراز که از حمله‌کنندگان به اين نماينده مجلس به‌طور ضمنی حمايت کرده‌ بود، واکنش نشان داد. او در نامه‌ای نوشت که امام جمعه شيراز با اين سخنان نشان داد که در ماجرای حمله ۱۸ اسفند «متهم» است و بايد «پاسخگو» باشد.

امام جمعه شيراز در واکنش به نامه مهطری گفت به اين نامه که به گفته او «پر از فحش و ادبيات مستهجن و زشت» است، پاسخی نمی‌دهد.

مطهری همچنين خبر داده که مصطفی ترک همدانی، وکيل‌اش که برای پيگيری پرونده حمله مهاجمان به شيراز رفته، مورد تهديد قرار گرفته است. مهاجمان شيشه‌های خودروی وکيل مطهری را شکسته‌اند و بر روی خودرو نوشته‌اند: «اخطار اول».

روز یکشنبه ۲۴ اسفندماه نیز علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران حمله به مطهری را «اقدام ناپسند و زشتی» عنوان کرد که به نظام ضربه می‌زند. لاریجانی از رئيس‌جمهور و رياست قوه قضائيه تا این موضوع را پیگیری کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • َعابد

    اوباش حمله کننده به مطهری درست از جنس همان اسیدپاش های اصفهان هستند، مستظهر به نهادهای مذهبی مثل امام جمعه. کسی نمی تواند دست به آنها بزند. فاشیسم و نازیسم هم دقیقا با همین الکو خود را به جوامع تحمیل کردند. هیچ الگوی مشابه دیگری در این مورد وجود ندارد و همه از یک مکتب تغذیه می شوند. پیراهن سیاهان، پیراهن قهوه ای ها و پیراهن روی شلوار ها. اگر بخواهیم از تاریخ درس بگیریم باید گفت که اولا دنیا و ایرانی ها هم در برابر این موج اوباشگری هدفمند سالهای سال سکوت خواهند کرد و ایرانی ها محکومند به پذیرش شکستی ملی در آینده در حدی فراتر از آنچه که تصور می کنند و ثانیا عاقبت رهبران جنبش اوباش گردان مانند هیتلر و موسولینی خواهد بود چون فکر می کنند این شیوه در ورای مرزهای آنها هم تا بی انتها اثر بخش است، که نیست.