ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اِما هلتون، از سکس بدون رضایت تا فمینیسم

حالا «اِما هلتون» یکی از معروف‌ترین چهره‌های فمینیست جهان است. کسی که از رسانه‌های آمریکایی، چینی و ترکی تا شهروندان فیلیپینی خواهان گفت‌وگو با او هستند.

حالا تمام دنیا می‌خواهند با «اِما هلتون» حرف بزنند و مصاحبه کنند. او اینک یکی از معروف‌ترین چهره‌های فمینیست جهان است. کسی که از رسانه‌های آمریکایی، چینی و ترکی تا شهروندان فیلیپینی خواهان گفت‌وگو با او هستند.

تنها یک ویدئو از او که در وب‌سایت روزنامه «گاردین» منتشر شد، بیش از ۴ میلیون بازدید کننده داشته است.

ویدئوی اما هلتون را اینجا ببینید.

یک شهروند فلیپینی اخیرا در صفحه فیس بوک خود نوشته: «اگر فمینیست آن چیزی است که «اما» می‌گوید، پس من هم می‌خواهم فمینیست شوم.»

هفته آینده قرار است اما برای یک سخنرانی به استرالیا برود و پس از آن به وین. آن هم در شرایطی که هفته پیش هنگام سخنرانی او به مناسبت روز زن در «وگا»(یک سازمان مبارزه با خشونت علیه زنان)، هله تورنینگ اشمیت، نخست وزیر دانمارک مجبور شد ایستاده به سخنانش گوش دهد.

«وقتی قرار شد در برابر بیش از هزار نفر سخنرانی کنم، کاملا دستپاچه شده بودم. آنقدر خوشحال بودم که تصور نمی‌کنم دوباره چنین احساسی را در زندگی‌ام تجربه کنم.»

اینها را «اما» می‌گوید؛ زنی که نخستین بار نامش در سال ۲۰۱۱ بر سر زبان‌ها افتاد. در آن سال عکس‌های کاملا برهنه او در اینترنت منتشر شد. او خلاف میل خودش به یکی از ستاره‌های صنعت پورن تبدیل شده بود و در صفحه فیس‌بوک و پیام‌گیرش هزاران پیام از مردانی که یا پدر خانواده بودند یا پسر و برادر و دانشجو دریافت می‌کرد.

«انتقام سکسی» عنوان ماجرایی بود که «اما» را مشهور کرد. گرچه او خودش ترجیح می‌دهد عنوان این حادثه را «سکس بدون رضایت» بنامد.

عکس‌های برهنه «اما» که توسط یکی از هکرهای اینترنتی، هک و دزدیده شده بود، در اینترنت بدون رضایت او منتشر شد و او به همین راحتی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفت.

اما این پایان کار برای اما نبود. او راه دیگری برای مبارزه برگزید: از خودش عکس‌های متعددی در حالت‌های مختلف با لباس‌های مختلف در اینترنت منتشر کرد.

او به روزنامه «پولتیکن» دانمارک می‌گوید: «من با این عکس‌ها سعی کردم به مردم بگویم که من در عین حال که قربانی انتقام جنسی هستم، می‌توانم فرد دیگری هم باشم. می‌توانم فعال سیاسی باشم یا هر کس دیگر. البته می‌دانم که راه درازی برای تغییر ذهنیت افراد درباره زنان قربانی سکسیسم در پیش داریم اما این راهی بود که من برای مبارزه برگزیدم.»

«اما» در ادامه گفت‌وگویش با روزنامه پولیتیکن دانمارک می‌گوید: «پس از انتشار عکس‌ها خیلی احساس شرم و خجالت می‌کردم و خودم را در معرض نابودی می‌دیدم. روزگار خیلی دشواری بود. حس دردناکی در من قلیان می‌کرد که مرا تا سر حد مرگ می‌آزرد. نه به خاطر اینکه خودکشی کرده بودم، نه! تنها به خاطر اینکه مورد سوءاستفاده قرار گرفته بودم. با این همه بالاخره یک روز به خودم گفتم خب که چی! این واکنش خیلی شرم آور است. همزمان احساس زنی آزاد و رها و قوی در من زنده شد که از من می‌خواست قوی‌تر باشم و در برابر این جرم ناکرده و گناه نداشته مبارزه کنم.»

او معتقد است که «سکسیسم» بزرگ‌ترین مسئله و مشکل در راه دموکراسی است.

می‌گوید: «من زنان بسیاری را می‌شناسم که از تجربه‌های مشابه تجربه من رنج برده‌اند اما در برابر جامعه سکوت می‌کنند. به نظر من آنها نباید سکوت کنند. باید درباره این رنج پنهان سخن بگویند و بنویسند. آنها به یک روش معین برای مبارزه با این پدیده شوم احتیاج دارند. ما در دانمارک به یک جنبش نو در فمینیسم نیازمندیم. چرا که زن بودن در دانمارک و دیگر نقاط جهان به خودی خود یک مسئله و مشکل بزرگ برای زنان است. زنان باید بیاموزند تحمل دشواری‌های ناشی از شرمندگی و شرمساری درونی، بسیار سخت‌تر از به اشتراک گذاشتن تجربیات تلخ شان درباره آزارهای مستقیم و غیر مستقیم جنسی است.

به عقیده «اما» تجربه سکسیسم تنها مربوط به زنان نمی‌شود و مردهای بسیاری هم هستند که باید تجربیات تلخ خود در این‌باره را به اشتراک بگذارند تا قبح سکوت این پدیده شوم شکسته شود.

او می‌گوید: «حقیقت وقتی برای شما تلخ‌تر می‌شود که بدانید تنها در کشور کوچکی مثل دانمارک، سالانه بیش از ۲۹ هزار زن در خانه خود مورد ضرب و شتم همسران و شرکای زندگی‌شان قرار می‌گیرند و تنها در سال گذشته میلادی ۳۷۰۰ زن مورد تجاوز قرار گرفته‌اند که ۲۵ نفر از آنها به همین دلیل کشته شده‌اند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی مال خودتو سفت بگیر همسایه تو دزد نگیر چرا باید عکسی از خورت بگیری که در صورت مفقود شدن یا به دست کسی افتادن یک عمر برای توجیهش به این در و آن در بزنی این همه زیبایی طبیعت - درختان - پرندگان - آبشار - گلها - .. فقط مونده از بدن لخت عکس بگیری حالا هی توجیه کن

  • هیچکس

    اصلا چرا اما از بدن برهنش عکس بگیره که هکر بخواد تو فضا مجازی پخش کنه! اخه چه دلیلی داره!!!

  • ali

    این نظر بدهم نیست لذت بردن برا ادمها متفاوته ***

  • حسام

    هر چقدر هم که تحملش سخت باشه علت اصلی و اول این قضیه به نظر من سهل انگاری خود اما ست. هر قدر هم که بگن اطلاعات خصوصی تون رو فیس بوک و غیره به اشتراک نذارید فایده نداره یه عده ای کار خودشون رو میکنن بعد دنبال توجیه کردنش میفتن. آگاهی سازی در زمینه رضایت هم کمک زیادی نمی کنه!

  • ارش

    تمام ادما خودشون انتخاب میکنن چطوری باشنن اگر اشتباه کنن چوبشو باید بخورن اعتراض هم نباید بکنن فلسفه بافی هم چیزیو عوض نمیکنه

  • محمّد

    گُمان می‌کنم «غلیان» واژۀ به‌تری‌ست به جای ِ «قلیان».

  • sinar

    با نظرات داریوش و الناز موافقم گرچه هر دو مقابل همن

  • بردیا

    "اما" خیلی شیطونه!ای شیطون بلا!زنهای زیادی رو میشناسم که حاضرن 24ساعت جلوی دوربین زنده تلویزیون برهنه بشینن تا معروف بشن این خیلی طیعیه که "اما" شیطون بلا این کارو واسه معروفیت کرده باشه

  • arian

    یک شهروند فیلیپینی گفته... بقیه شهروندان فیلپینی چیزی نگفتن؟ از این جور گزارشا که تهیه کننده هاش میخوان نظرات خودشون رو با استفاده از دیگران تحمیل کنن متنفرم.الان همه رسانه ها اینطور شدن.نیازی نیست با گزینشی پخش کردن نظرات دیگران نظر غالب رو اونطور که دوست دارین نشون بدین.الان تو کشورای غربی قانون داره در حد کمال خودش از زنها حمایت میکنه.میخوای مردا رو بکشیم تا زنها یکم حالشو ببرن؟

  • hojjat mi

    خوب است اگر زن یا مرد چه مجرد چه متاهل در کمال رضایت و برای برآورده کردنه میل جنسی سکس کنند و در این میان سوءاستفاده ای صورت نگیرد و پولی رد و بدل نشود وگرنه به جزء این حالت بقیه موارد هر دو را دچار مشکل میکند

  • محمود

    جناب داریوش، شما از او بسیار تیزهوش تر به نظر می آیید که می توانید فانتزی های بیمار خود را در چند جمله به نمایش بگذارید. شما بسیار سرسخت و پای بند به این افکار نیز هستید که گویا هیچ گونه نمی شود افکار بیمار و زن ستیز شما را که در اینجا به نمایش گذاشته اید، تغییر داد. آفرین به پایمردی شما!

  • الناز

    @ داریوش تو واقعا خیلی باهوشی‌ها، میدونستی!؟ "خیلی از زنها حاضرن برای به شهرت رسیدن..." این نظریه هوشمندانه‌ات رو از کجا آوردی؟

  • داریوش

    میتونه کل قضیه ،ساختگی وزیر نظر خود اما مدیریت شده باشه ،با چه روش دیگه ای میتونست به این زودی به شهرت برسه ،خیلی از زنها حاضرند برای به شهرت رسیدن ،هزار جور پشتک وارو اونم در حین سکس بزنن تا چند تا لایک بگیرن ، آدم تیز هوشی بوده