ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش شهرداری خرمشهر به خودسوزی دستفروش: متأسفیم

در پی خودسوزی يونس عساکره، دستفروش خرمشهری در اعتراض به جلوگیری شهرداری از کسب و کارش، شهرداری خرمشهر گفته است شهروندان در صورت هرگونه اعتراضی موارد را به مقامات اطلاع دهند.

خودسوزی يونس عساکره، دستفروش ۳۴ ساله خرمشهری در اعتراض به جلوگیری شهرداری این شهر از کسب و کارش، بازتاب گسترده‌ای یافت. شهرداری خرمشهر مجبور به انتشار اطلاعیه‌ای شد و در آن تنها اظهار تأسف کرد.

یونس عساکره حدود ۱۵ سال در بازار روز خرمشهر به‌شکل دستفروشی میوه می‌فروخت و مخارج زندگی خود و خانواده اش را از اين راه تأمين می‌کرد.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) شهرداری خرمشهر روز دوشنبه ۲۵ اسفندماه اطلاعیه خود را منتشر کرد. در این اطلاعیه از مردم خرمشهر خواسته شده تا «در صورت هرگونه اعتراض به عملکرد شهرداری موارد را به مقام مافوق اطلاع دهند» تا از بروز چنين حوادثی پيشگيری شود.

این واکنش شهرداری در حالی صورت می‌گیرد که مأموران شهرداری خرمشهر هفته گذشته اقدام به جمع‌آوری بساط دستفروشان خرمشهری کردند و روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه نیز بساط میوه‌فروشی یونس عساکره را جمع کرده و مانع از ادامه کار او شدند. عساکره حدود ۱۵ سال در بازار روز خرمشهر به‌شکل دستفروشی میوه می‌فروخت و مخارج زندگی خود و خانواده اش را از اين راه تأمين می‌کرد.

ایرنا نوشته است او روز شنبه ۲۳ اسفند چند بار به شهرداری خرمشهر مراجعه کرد تا وسايل خود را تحويل و کار خود را ادامه دهد اما جوابی نگرفت و در نهايت با ريختن بنزين بر روی خود در محوطه شهرداری اقدام به خودسوزی کرد.

منابع حقوق بشری از ۷۰ درصد سوختگی يونس عساکره نوشتند و گفتند او در شرایط جسمی وخیمی به‌سر می‌برد.

به‌گزارش ايرنا شهردار و فرماندار خرمشهر حاضر نشده‌اند در اين زمينه پاسخگو باشند.

روز دوشنبه ۲۵ اسفندماه خبرهایی مبنی بر تجمع بیش از ۱۰۰ نفر از مردم خرمشهر در اعتراض به اقداماتی که منجر به خودسوزی یونس عساکره شده بود، منتشر شد اما از سوی منابع مختلف تأیید نشد. گفته می‌شد این تجمع با دخالت و تهدید نیروی انتظامی خرمشهر روبه‌رو شد و حدود ۵۰۰ نظامی در نقاط حساس خرمشهر از جمله اطراف ساختمان شهرداری و فرمانداری، مستقر شده بودند.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات استان خوزستان بالا بودن نرخ بیکاری است. در تیرماه سال جاری خبرگزاری مهر نرخ بیکاری در خوزستان را ۹ درصد اعلام کرد. اما اسماعیل جلیلی، نماینده مسجد سلیمان در آذرماه گفت این آمار واقعی نیست و بیکاری در خوزستان بالاتر از این میزان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهین امینی

    یونس عساکره اخه چرا عجله کردی!!!! مگه به اصلاحات اعتقاد نداری!!!! زنده باد اصلاحاااااااااااات