ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صالح‌الدین مرادی، درویش گنابادی، به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شد

دادسرای شهر کوار به صالح‌الدین مرادی اعلام کرده که با قرار کفالت برای تعطیلات نوروزى آزاد خواهد شد، اما او از تودیع کفالت امتناع کرده و به زندان عادل‌آباد منتقل شده است.

صالح‌الدین مرادى، فعال حقوق درویشان گنابادى که اوایل اسفند ماه بازداشت و به مدت ٢٠ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به «پلاک »١٠٠ بازجویی شده است، روز چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه زیر نظر مأموران امنیتى از این بازداشتگاه به دادسراى شهر کوار  در استان فارس اعزام و به دلیل امتناع از تودیع قرار کفالت، به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شد.

صالح‌الدین مرادی

بر اساس بازجویی‌های صورت گرفته از صالح‌الدین مرادی، به نظر می‌رسد پرونده تازه‌ای برای او تشکیل شده است اما همسر او گفته که هیچ نهادی در این‌باره پاسخگو نیست و معلوم نیست که بازجویی ٢٠ روزه از او، به چه علت و در ارتباط با چه موضوعی بوده است.

صالح‌الدین مرادی در دادگاه عمومی شهر کوار به دو سال تبعید و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده است و دادگاه تجدید نظر این حکم را تأیید کرده است. مرادی در پرونده‌ای هم که در دادگاه انقلاب شیراز دارد، به دو سال حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شده است. حکم این پرونده به دادگاه تجدید نظر رفته اما هنوز قطعی نشده است.

به گزارش «سایت مجذوبان‌نور» که خبرهای مربوط به درویشان گنابادی و نقض حقوق بشر در ایران را گزارش می‌کند، این درویش گنابادى به بهانه اجراى حکم دو سال تبعید و سی ضربه شلاق بازداشت شده، اما در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز نگهداری و بازجویی شده است.

دادسرای کوار پس از پایان بازجویی‌ها به او اعلام کرده‌اند که در صورت تودیع قرار کفالت (فیش حقوقى) برای تعطیلات نوروزى آزاد خواهد شد، اما او از تودیع کفالت امتناع کرده و به زندان عادل‌آباد منتقل شده است.

این انتقال در حالی انجام شده است که حکم دو سال تبعید او از سوى دادگاه کوار لازم‌الاجرا اعلام شده و حکم دیگرى که از سوى دادگاه انقلاب شیراز براى او صادر شده به دادگاه تجدیدنظر رفته است.

اتهام‌هایی که به صالح‌الدین مرادی وارد می‌شود به ماجراهایی که سه سال پیش در شهر کوار رخ داده است باز می‌گردد و این سومین پرونده‌ای است که در این زمینه برای او تشکیل می‌شود.

در شهریور ماه سال ۱۳۹۰ گروهی از طلبه‌ها و نیروهایی که از آن‌ها با عنوان «خودسر» یاد می‌شود، در شهر کوار تظاهراتی برپا کردند و شعارهایی توهین‌آمیز علیه درویشان گنابادی سر دادند. این راهپیمایی در نهایت به درگیری و بروز خشونت منجر شد که در نتیجه آن، یک درویش جوان با شلیک گلوله کشته شد و ده‌ها درویش دیگر بازداشت و روانه زندان شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.