ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد عفو بین‌الملل از وضعیت حقوق بشر در کریمه

یک سال پس از پیوستن کریمه به روسیه، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی از اعمال شکنجه، فشار بر رسانه‌ها و آدم‌ربایی در این منطقه خبر داده است.

سازمان عفو بین‌الملل یک سال پس از پیوستن کریمه به روسیه از وضعیت حقوق بشر در این منطقه انتقاد کرد. این سازمان مدافع حقوق بشر می‌گوید در کریمه شکنجه و آدم‌ربایی می‌شود و رسانه‌ها زیر فشار قرار دارند.

عفو بین‌الملل از جامعه جهانی خواسته است تا برای بهبود وضعیت حقوق بشر در کریمه، روسیه را تحت فشار قرار دهند.

بر اساس این گزارش دست‌کم هفت نفر از ماه مارس سال گذشته در کریمه ربوده شده و از آن زمان تاکنون اثری از آن‌ها نیست. در میان ربوده‌شدگان سه نفر از اقلیت تاتارهای کریمه هستند.

همچنین افرادی که تصاحب قدرت توسط روسیه را مورد انتقاد قرار داده بودند شکنجه شده‌اند.

عفو بین‌الملل می‌گوید برای این‌که رسانه‌ها را در کریمه مجبور به سکوت کنند «فضای ترس و وحشت» ایجاد کرده‌اند. یک ماه و نیم پیش ۳۰ مرد مسلح نقابدار از اعضای یک نیروی ویژه به دفاتر شبکه ای.‌تی.‌آر (ATR) تاتارها حمله کرده و آن‌ها را مجبور به قطع برنامه‌هایشان کردند و اسناد و مدارک ۱۱ ماه گذشته را ضبط کردند.

در یک سال گذشته چندین روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس مجبور به ترک کریمه شده‌اند. خبرگزاری کیو.اچ.ای (QHA) متعلق به تاتارهای کریمه نیز تاکنون موفق به دریافت مجوز کار نشده است.

به‌گفته عفو بین‌الملل، با این‌که مقامات کریمه از پیگیری این موارد سخن گفته‌اند اما تاکنون اقدامی در این زمینه‌ها صورت نگرفته است.

عفو بین‌الملل از جامعه جهانی خواسته است تا برای بهبود وضعیت حقوق بشر در کریمه، روسیه را تحت فشار قرار دهند.

در پی یک دوره تنش میان روسیه و اوکراین بر سر کریمه، در روز ۱۶ مارس  ۲۰۱۴ همه‌پرسی الحاق به روسیه در کریمه برگزار شد و ۹۶ درصد مردم این منطقه با آن موافقت کردند. دو روز پس از آن روسیه سند الحاق کریمه به محدوده ارضی خود را با مقام‌های این منطقه خودمختار به امضاء رساند. اقدام دولت ولادیمیر پوتین با مخالفت کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا روبه‌رو شد.

منطقه خودمختار کریمه تا پیش از سقوط ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور پیشین اوکراین بخشی از آن کشور به شمار می‌رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 92

    […] گزارشگران سازمان ملل خواستار محاکمه گروه خلافت اسلامی … سوریه نهادهای مدنی سوری: جهان ما را تنها گذاشته است سوریه عفو بین‌الملل رژیم اسد را به جنایت جنگی در رقه متهم کرد […]