ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تونس وارد نبرد با تروریسم شده است»

در پی حمله به موزه ملی تونس و کشته شدن ۱۹ نفر، رییس جمهور تونس گفت کشورش با «اقلیت وحشی تروریست نبردی بی‌رحمانه را آغاز کرده». آمریکا و اتحادیه اروپا نیز از تونس حمایت کردند.

حمله مرگبار به موزه ملی باردو در تونس ۱۹ کشته و بیش از ۴۰ زخمی برجای گذاشته و این کشور را در بهت و نگرانی فرو برده است. رییس جمهور تونس اعلام کرده کشورش وارد نبرد با «تروریسم» شده و در این راه بی‌رحمانه مبارزه خواهد کرد.

محمد الباجی قائد السبسی در سخنان تلویزیونی خود خطاب به مردم تونس گفت تا آخرین نفس مقابل تروریست‌ها می‌ایستد. او از تونسی‌ها خواست متوجه باشند که اکنون وارد جنگ با تروریسم شده‌اند و «این اقلیت وحشی» نمی‌تواند آن‌ها را مرعوب کند.

در جریان حمله تروریستی به موزه ملی باردو در شهر تونس، پایتخت جمهوری تونس، دو مرد با لباس نظامی وارد موزه شدند و روی گردشگران آتش گشودند. از ۱۹ نفری که در این حمله کشته شدند، ۱۷ نفر آن‌ها گردشگران خارجی از کشورهای مختلف از جمله ژاپن، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، کلمبیا، اسپانیا و لهستان بودند.

شبکه ان.اچ.کی ژاپن به نقل از یکی از زخمی‌های ژاپنی چگونگی این حادثه را گزارش کرده است. به گفته این گردشگر ۳۵ ساله ژاپنی او و مادرش هدف رگبار مسلسل قرار گرفتند و او در حالی که روی زمین سر خود را با دستش پوشانده بوده، به سمت گوش، گردن و دستان او شلیک شده است. در همین حال چندین گلوله نیز به گردن مادر او شلیک شده است.

رییس جمهور تونس با اعلام آمار قطعی کشته‌شدگان گفت ۳ نفر ژاپنی، ۴ نفر ایتالیایی، دو نفر کلمبیایی، و همچنین چهار نفر فرانسوی، استرالیایی، لهستانی و اسپانیایی کشته شده‌‌اند.

با این حال کشورهای دیگر آمار مختلفی از تعداد شهروندان کشته‌شده خود در این حادثه ارائه کرده‌اند. دو نفر قربانی کلمبیایی یک مادر و فرزند خردسالش بودند. پدر این خانواده از حادثه جان سالم به در برد.

یک مأمور پلیس و یک راننده اتوبوس تونسی نیز در میان کشته‌شدگان هستند.

مهاجمان که گروهی از گردشگران را در موزه به گروگان گرفته بودند، پس از ساعاتی در نبرد با مأموران امنیتی از پای درآمدند.

موزه ملی باردو

از سال ۲۰۰۲ تاکنون این بدترین حمله مرگبار تروریستی در تونس بوده‌ است. در  آن سال نیز حمله گروه القاعده باعث کشته شدن ۱۴ آلمانی، ۵ تونسی و ۲ فرانسوی شد.

دفتر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، این حمله را به شدت محکوم کرد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ضمن محکوم کردن این حادثه و ابراز همدردی با بازماندگان گفت اروپا از نبرد با تروریسم حمایت می‌کند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به مردم تونس اطمینان داد که آمریکا در این مرحله دشوار کنار آنان خواهد ایستاد.

موزه ملی باردو مجموعه‌ای از مهم‌ترین موزاییک‌های دوران رومی را در گنجینه خود دارد و یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری در پایتخت تونس است. گردشکری بخش مهمی از اقتصاد تونس را تشکیل می‌دهد، و این کشور مدیترانه‌ای مقصد بسیاری از گردشگران اروپایی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.