ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«احتمال ورود قاسم سليمانی به عرصه سیاست داخلی ایران»

با مطرح کردن روزافزون این فرمانده شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، اکنون نیروهایی در درون حکومت ایران او را شایسته مقام‌های بالاتری در هرم قدرت می‌دانند.

تبلیغات نیروهای طرفدار حکومت ایران برای مطرح کردن چهره قاسم سليمانی، فرمانده سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، در ماه‌های اخیر شدت بی‌سابقه‌ای یافته است. اکنون نیروهایی او را شایسته مقام‌های بالاتری در هرم قدرت می‌دانند.

قاسم سليمانی، فرمانده سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) خبر داده که افزايش انتشار عکس‌های حضور قاسم سليمانی در عراق احتمالاً با ورود او به عرصه سياست داخلی ايران ارتباط دارد.

ايران می‌گويد که سپاه قدس نقش مستشاری نظامی در سوريه و عراق دارد اما آنچه که در تصاوير مربوط به قاسم سليمانی در نقاط مختلف عراق ديده می‌شود به گفته ايسنا «فراتر از حضور مستشاری سپاه قدس، آن هم به فرماندهی سردار سرلشکر قاسم سليمانی است.»

يک منبع نزديک به اين فرمانده نظامی که نامش فاش نشده، به ايسنا گفته است که سليمانی يکی از «ارکان تقويت موضع اقتدار جمهوری اسلامی» در منطقه و عرصه سياست خارجی و راهبردی کشور است، به شکلی که «قدرت سردار و اقداماتش پشتوانه مذاکرات ايران و ۱+۵ است و عامل مقاومت ملت ايران و قدرت‌نمايی‌اش در منطقه است.»

او در پاسخ به اين‌که «برخی معتقدند سليمانی وزير خارجه ايران در تحولات منطقه و خاورميانه است»، به گفتن اين جمله اکتفا کرد که «شأن سليمانی از وزارت خارجه هم بالاتر است.»

در حالی که انتشار عکس‌های حضور قاسم سليمانی در عراق در ماه‌های اخیر افزايش يافته، رمضان شريف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران ايران می‌گويد سلیمانی از انتشار عکس‌هايش در رسانه‌ها راضی نيست اما ايسنا بدون اشاره مستقيم به اين سخنان رمضان شريف، آن را رد کرده است.

ايسنا می‌نويسد تصاوير منتشر شده از سليمانی، اغلب با تلفن همراه و گاه با دوربين‌های آماتور گرفته شده و در هيچ‌يک از تصاوير «نشانه‌ای از اجبار يا ممانعت جدی ديده نمی‌شود.»

منبع نزدیک به قاسم سلیمانی می‌گوید او تنها یک فرمانده نظامی نیست بلکه «روحیه و تفکر فرهنگی» هم دارد و  در «مواجهه با دشمن» صرفاً سعی بر« منکوب کردنش» ندارد و «در مقاطعی سعی کرده با پیدا کردن ریشه‌های دشمنی با ایران و اسلام، به اصلاح دیدگاه‌ها و ذهنیت‌ها به طور نرم‌افزاری بپردازد و در این کار نیز موفق بوده است.»

به‌گفته وی، قاسم سلیمانی، فرماندهی است که در نقاط مختلف بالکان، خاورمیانه و شرق ایران بوده است.

احتمال ورود قاسم سلیمانی به عرصه سیاست داخلی دور از انتظار نیست. عکس‌های این فرمانده نظامی در سال‌های اخیر به عنوان کسی که علیه گروه دولت اسلامی (داعش) مبارزه می‌کند، از سوی نیروهای طرفدار حکومت ایران بیش از هر زمانی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و تبلیغات گسترده‌ای در پیرامون او صورت گرفت و گروهی را نیز همراه خود کرد؛ هر چند کسانی که قاسم سلیمانی را به‌عنوان «فرمانده محبوب» می‌شناسند، مشخص نیست درباره حضور او در سیاست داخلی کشور چه نگاهی داشته باشند.

به‌تازگی خبرگزاری مهر در یک نظرسنجی اعلام کرد که قاسم سلیمانی با ۴۷ درصد آرا چهره سال این خبرگزاری شده است. در این نظرسنجی نفر دوم مرتضی پاشایی، خواننده فقید موسیقی پاپ با ۲۵ درصد و نفر سوم محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با ۱۷ درصد آرا قرار داشتند.

قاسم سليمانی که در سال ۱۳۳۶ خورشيدی در شهر رابر از توابع کرمان به دنيا آمد، در نوجوانی به کار بنايی مشغول بود اما پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ به سپاه پاسداران پيوست. وی پيش از پيوستن به سپاه برای مدتی در سازمان آب کرمان نيز کار کرده است.

سليمانی که در زمان جنگ ايران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود، پس از پايان جنگ نيز اين سمت را برای چندين سال حفظ کرد.

او در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران منصوب شد.

قاسم سليمانی از سوی برخی مطبوعات عربی و تحليلگران آمريکايی به «ژنرال بدون سايه» ملقب شده است.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمريکا، نام قاسم سليمانی در فهرست تحريم‌ها قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهوند

    عجب ! با آن همه زحمتی که پاسدار سردار دکتر سرلشکر استاد محسن رضائی و بسیجی سردار دکتر سرلشکر و ... فیروزآبادی برای حفظ نظام و حفظ ولی فقیه می کشند حالا یکی دیگر را علم کردند ؟ پس زحمت این برادران و عزیران چه می شود ؟ عجب روزگاری شده . خیلی ناراحت شدم . انشا اله خدا در آن دنیا به این عزیزان عوض بدهد که جبران شود

  • بهنام

    فقط به درد عمله گی میخورد و بس و اگر بخواهد وارد سیاست شود باید به او پستی در وزارت مسکن و شهر سازی دهند برای عمله گی .

  • شاهین امینی

    تبلیغ  این  جنایتکار توسط اصلاح طلبان در فیس بوک به مراتب بیشتر از اصول گراهاست

  • faryad

    سفر هیات نظامی دولت حوثی یمن به ایران !! در سفر 2 هفته ای این هیات یمنی مجموعه قراردادهایی از جمله ساخت نیروگاه برق در یمن توسط ایران و صادرات نفت و محصولات نفتی ایران به یمن به امضا رسید. سایت شبکه الجزیره مدعی شد: هیاتی از مقامات نظامی یمن به ایران سفر کرده است. به گزارش عصرایران، این هیات نظامی به ریاست ژنرال زکریا الشامی جانشین ستاد مشترک ارتش یمن است. این مقام نظامی یمن از هواداران حوثی ها به شمار می رود. براساس این ادعا، این هیات عصر روز سه شنبه گذشته با استفاده از یک فروند هواپیمای ایرانی از صنعا به تهران منتقل شدند.

  • Majid

    ورود یک جنایتکار دیگر به صحنه سیاست (سیاه است) ایران ویران مبارک!