ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير اطلاعات: حمله‌کنندگان به مطهری به قوه قضائيه معرفی می‌شوند

وزير اطلاعات ايران می‌گويد ماجرای حمله به علی مطهری را پيگيری می‌کند تا «جلوی هرگونه رفتار خودسرانه‌ای در کشور گرفته شود.»

محمود علوی، وزير اطلاعات ايران اعلام کرد که حمله‌کنندگان به علی مطهری شناسايی شده‌ و به قوه قضائيه معرفی می‌شوند.

محمود علوی، وزير اطلاعات: بر اساس دستور رئيس‌جمهور، پيگيری پرونده حمله به مطهری به عهده وزارت اطلاعات گذاشته شده است.

علوی در گفت‌وگو با روزنامه شرق افزوده است که بر اساس دستور حسن روحانی، رئيس‌جمهور، پيگيری پرونده حمله به مطهری به عهده وزارت اطلاعات گذاشته شده است.

به‌گفته علوی، دولت از ماجرای دوشنبه ۱۸ اسفند شيراز «به راحتی نمی‌گذرد» و وزارت اطلاعات اين موضوع را پيگيری می‌کند تا «جلوی هرگونه رفتار خودسرانه‌ای در کشور گرفته شود.»

اسحاق جهانگيری، معاون اول رئيس‌جمهور نيز به شرق گفته که «دولت به هيچ‌وجه از کنار اين موضوع نمی‌گذرد و به جديت پيگير ماجراست.»

به‌گفته جهانگيری، «تلاش دولت اين است که خودسری‌ها در کشور پايان يابد.»

علی مطهری، نماينده مجلس روز دوشنبه ۱۸ اسفند، برای سخنرانی به شيراز رفته بود که پس از ورود به فرودگاه با حمله موتورسوران روبه‌رو شد و با سنگ و گوجه مورد حمله قرار گرفت. او نزديک به سه ساعت نيز در يکی از کلانتری‌های شيراز در محاصره مهاجمان قرار داشت.

«پرونده حمله به مطهری امنیتی و محرمانه است»

مصطفی ترک همدانی، وکيل مطهری در مورد اين‌که مهاجمان به کدام نهاد و يا دستگاهی، وابسته‌اند گفته است «با توجه به محرمانه و امنيتی بودن پرونده نمی‌تواند اظهارنظر کند» اما مخالفان حکومت می‌گويند حمله‌کنندگان به مطهری، به بسيج و سپاه فجر فارس وابسته بوده‌اند.

به گفته وکیل مطهری، اين پرونده به شعبه ۶ بازپرسی دادسرای انقلاب شيراز فرستاده شده تا به خاطر «جنبه عمومی جرم» و «جرم اقدام عليه امنيت ملی کشور» به آن رسيدگی شود.

سه روز پيش نيز حسين ذوالفقاری، معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور ايران که برای پيگيری حمله به علی مطهری به شيراز سفر کرده بود، خبر داد که هويت بيش از ۱۰ نفر از حمله‌کنندگان به مطهری شناسايی شده است.

علی مطهری:‌ امام جمعه شيراز حامی مهاجمان است

علی مطهری که پيشتر در نامه‌ای به آيت‌الله اسدالله ايمانی، امام جمعه شيراز، او را به حمايت از مهاجمان متهم کرده بود، روز گذشته نيز اين حرف خود را تکرار کرد و در جمع شماری از شهروندان شيرازی که به ديدارش رفته بودند، گفت که امام جمعه شيراز «پشت سر» مهاجمان است.

امام جمعه شيراز که پيشتر در واکنش به نامه مطهری گفته بود به اين نامه که به گفته او «پر از فحش و ادبيات مستهجن و زشت» است، پاسخی نمی‌دهد، به اين سخنان تازه علی مطهری واکنشی نشان نداده است.

به‌گفته مطهری، مهاجمانی که «سه چهار ساعت امنيت و نظم بخشی از شيراز را مختل کرده بودند و قسمتی از شيراز آشوب شده بود، خيلی راحت می‌آيند در ورودی فرودگاه می‌ايستند، شيشه‌های ماشين را می‌شکنند، گاز فلفل می‌زنند، هر کار دوست دارند می‌کنند، با موتور دنبال می‌کنند و می‌آيند پشت در کلانتری می‌ايستند و هيچ ترسی از کلانتری و نيروی انتظامی هم ندارند؛ چون می‌دانند در آن شهر آزادند و برخی از نهادهای خاص و افرادی مانند امام جمعه شيراز پشت سرشان است.»

اين نماينده مجلس، اين نوع اداره کشور را «مديريت ملوک‌الطوايفی» ناميده و افزوده است:‌ «هر کس در شيراز برای خودش در قسمتی حکومتی درست کرده است.»

حمله  مهاجمان به علی مطهری در شيراز با انتقادهای گسترده‌ای روبه‌رو شده و گروهی از مقامات حکومتی با ابراز نگرانی از گسترش چنين رفتارهايی در سطح کشور، خواهان برخورد با اين مهاجمان شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    وقت گل نی ؟! رحمتی بزندان  هتل بازگشت ؟