ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴ وبلاگ‌نويس در ایران بازداشت شدند

۲ وبلاگ‌نویس در تهران و ۲ وبلاگ‌نویس دیگر در اهواز بازداشت شده‌اند. وبلاگ‌نویسان اهوازی در دستگیری‌های اخیر پس از مسابقه فوتبال در این شهر دستگیر شده‌اند.

در روزهای اخیر دو وبلاگ‌نويس ساکن تهران و دو وبلاگ‌نویس اهوازی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

کميته گزارشگران حقوق بشر، افراد بازداشت شده را  رحيم يزدی، وحيد ابوالقاسمی، شهاب موسوی و مجيد کعبی معرفی کرده است.

رحيم يزدی روز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ماه با يورش مأموران امنيتی به منزل شخصی‌اش در تهران بازداشت شده است. پس از بازرسی خانه و ضبط برخی وسايل از قبيل کامپيوتر شخصی و آلبوم‌های خانوادگی، مأموران او را به محل نامعلومی منتقل کرده‌اند.

وحيد ابوالقاسمی که از وبلاگ‌نويسان منتقد است، بامداد روز شنبه ۱۶ اسفند ماه، توسط چند مأمور لباس شخصی در حوالی ايستگاه متروی ميدان فردوسی تهران متوقف شده است. مأموران او را به زور سوار خودروی خود کرده‌اند. منزل او نيز مورد تفتيش قرار گرفته و برخی وسایلش ضبط شده است.

از دليل بازداشت اين دو وبلاگ‌نويس اطلاعی در دست نيست، اما به خانواده رحیم يزدی گفته شده که او توسط سپاه پاسداران بازداشت شده است.

بنا بر گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، شهاب موسوی و مجيد کعبی، دو وبلاگ‌نویس اهوازی نیز شامگاه سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه و پس از درگيری‌هايی که در جريان و بعد از مسابقه فوتبال بين تیم‌های فولاد خوزستان و الهلال عربستان اتفاق افتاد، بازداشت شده‌اند.

نیروی انتظامی ایران در این روز ده‌ها تن از شهروندان اهوازی را پس از پایان مسابقه فوتبال بازداشت کرد.

هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوشته است که نیروی انتظامی «ابتدا تعدادی از شرکت کنندگان که دشداشه (نوعی لباس محلی) پوشیده بودند را بازداشت کرد. این اقدام جمعیت را عصبانی کرد و موجب درگیری‌هایی شد که در پی این درگیری‌ها دو خودروی نیروی انتظامی نیز به آتش کشیده شد.»

فردای آن روز، رحمان موسوی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان گفت که بازداشت‌شدگان «بلافاصله با اخذ تعهد آزاد شدند.»

مسئولان امنیتی خوزستان همچنین گفتند که آتش گرفتن خودروهای نیروی انتظامی بر اثر «پرتاب ترقه» رخ داده و «عمدی نبوده است.»

کميته گزارشگران حقوق بشر گزارش کرده است که شهاب موسوی و مجيد کعبی چند ماه پيش نيز توسط مأموران امنيتی احضار و تهديد شده بودند و در حال حاضر از وضعيت آن‌ها پس از بازداشت، خبری در دست نيست.

همزمان با بيست‌‌وهشتمين نشست شورای حقوق‌‌ بشر سازمان ملل، روز دوشنبه ۱۶ مارس/ ۲۵ اسفندماه، احمد شهيد، گزارشگر ويژه در امور حقوق‌ بشر ايران، در جديدترين گزارش خود اعلام کرد که وضعيت حقوق بشر در ايران در زمان رياست جمهوری حسن روحانی بدتر از گذشته شده است.

او از حکومت جمهوری اسلامی تقاضا کرد که قوانين ناقض آزادی بيان و مطبوعات را لغو کند، روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نويسان زندانی را آزاد کند و به سانسور سايت‌های اينترنتی و پارازيت‌اندازی بر روی ماهواره‌ها پايان دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.