ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش ۳ پیشمرگه کُرد را گردن زد

ویدئوی گردن‌زدن نیروهای کرد، همزمان با جشن نوروز و در حالی منتشر شده است که مردم کردستان خود را برای آغاز سال جدید آماده می‌کنند.

در آستانه نوروز، گروه «دولت اسلامی» (داعش) ویدئوی گردن‌ زدن سه سرباز پیشمرگه کرد را منتشر کرده است.

در این ویدئو که روز ۲۰ مارس/ ۲۹ اسفند ماه، در فضای اینترنت منتشر شده است، سه سرباز پیشمرگه کرد در شمال عراق توسط داعش گردن زده می‌شوند. این شبه‌ نظامیان در همین ویدئو تهدید می‌کنند که «ده‌ها» زندانی جنگی کرد را در روزهای آینده گردن خواهند زد.

کلیپ شش دقیقه‌ای، همزمان با جشن آغاز سال جدید و در حالی منتشر شده است که مردم کردستان خود را برای نوروز آماده می‌کنند.مانند سایر ویدئوهای گردن‌زنی که داعش منتشر کرده است، پیشمرگه‌های کرد لباس نارنجی زندان بر تن دارند. جلادان هم که سر سربازان کرد را می‌برند، همه به زبان کردی صحبت می‌کنند.

پیشمرگه‌های کرد در ائتلاف ضد گروه «دولت اسلامی» به رهبری ایالات متحده آمریکا نقش نیروی زمینی را دارند و در خط مقدم جنگ با داعش هستند. آن‌ها همزمان با حملات هوایی ائتلاف ضد داعش، در جنگ زمینی با نیروهای «دولت اسلامی» توانسته‌اند اسلام‌گرایان جهادی را از چند شهر کلیدی شمال عراق و سوریه که تحت اشغال داعش بود، بیرون کنند. جنگ بین نیروهای کرد و داعش اما همچنان ادامه دارد.

در ویدئو گردن زدن نیروهای پیشمرگه کرد، دو نفر از سه جلاد برای مردم و رهبران کردستان پیام می‌فرستند.

جلاد اول مردم «مسلمان» کردستان را خطاب قرار داده و می‌گوید: «می‌دانید که جنگ ما با شما نیست. جنگ ما با کسانی است که با صفویان و صلیبیون ائتلاف کرده‌اند.»

در ادبیات سیاسی داعش، «صفویان»، ایرانیان و «صلیبیون»، دولت‌های غربی هستند.

جلاد دیگر اما به طور مستقیم مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و رهبر حزب دموکرات کردستان عراق را خطاب قرار می‌دهد: «برای هر موشک که به سمت ما [داعش] شلیک کنی، یکی از زندانیان کرد با دست خود شما کشته خواهد شد.»

بیش از هزار نیروی پیشمرگه در جنگ با گروه «دولت اسلامی» کشته شده‌اند اما چند صد کرد به صفوف اسلام‌گرایان افراطی پیوسته‌اند و با نیروهای پیشمرگه می‌جنگند. تصور می‌شود که جلادان این ویدئو که همگی به زبان کردی صحبت می‌کنند، از جمله نیروهایی هستند که در کنار شبه‌نظامیان داعش می‌جنگند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    نمیدانم این انسان نماها را چه میشود نامید!! اینها نمونه‌های خمینیزم از نوع سنی آن هستند!! یعنی‌ ضدّ اسلام ، ضدّ انسانیت، ضدّ آزادی و فقط بیان زورپرستی!! باشد که با مبارزه با نماد های زورپرستی یعنی‌ دروغ، تهمت، توهین، خشونت! اختلاف را یک حق نشناختن! خود را از زورپرستی که استبداد حاکم ما را در آن فرو برده آزاد سازیم تا با تغییر خود برای انسان آزاد و مستقل، دارای حقوق به عنوان بشر و شهروند گشتن، ایران و جهان را از این زورپرستی به نام "اسلام"! آزاد سازیم! شاد باشید. حمید