ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ مشکوک یک شهروند اصفهانی در بازداشتگاه کلانتری

مادر محسن ملکی که پیش از جشن‌های خیابانی «چهارشنبه‌ سوری» در اصفهان بازداشت شده بود با تأیید آثار ضرب و شتم به جا مانده بر پیکر فرزندش، گفت که پسرش بیماری خاصی نداشته است.

یک شهروند اصفهانی که پیش از جشن‌های خیابانی «چهارشنبه‌ سوری» در اصفهان بازداشت شده بود، به شکل مشکوکی در کلانتری ۱۶ اصفهان درگذشته است.

خانواده فرد کشته شده مدعی هستند که آثار ضرب و شتم بر پیکر او مشاهده شده است.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرد کشته شده را محسن ملکی معرفی کرده است.

پروانه شیرانی، مادر محسن ملکی با تأیید موضوع آثار ضرب و شتم به هرانا گفته است که فرزندش بیماری خاصی نداشته.

محسن ملکی روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه، توسط کلانتری ۱۶ اصفهان (نیروی انتظامی)، بازداشت و به بازداشتگاه این کلانتری منتقل شده است.

پروانه شیرانی گفته است که روز سه‌شنبه با پسرش ملاقات کرده است: «محسن حالش خوب بود اما صبح چهارشنبه، خبر فوتش را به ما دادند.»

محسن ملکی، کارگری ۲۶ ساله، متأهل و ساکن اصفهان بوده است. او به دلیل داشتن سابقه بازداشت در سال ۸۹، موظف بوده است هر سال پیش از چهارشنبه سوری خود را به کلانتری معرفی کند. او امسال حاضر به این کار نشده و به همین دلیل در خیابان بازداشت شده است.

پیکر محسن ملکی، روز جمعه ۲۹ اسفند ۹۳ به خاک سپره شد. نیروی انتظامی و بیمارستان خورشید اصفهان که احتمالاً آقای ملکی در آنجا فوت کرده است، از ارائه گزارش‌های پزشکی خودداری کرده‌اند.

مقام‌های دولتی و نیروی انتظامی هم تا به حال درباره این اتفاق اظهار نظری نکرده‌اند. مرگ مشکوک زندانی‌ها و بازداشت‌شده‌ها در زمان بازداشت، در ایران سابقه دارد و معروف‌ترین نمونه آن در سال‌های اخیر، مرگ ستار بهشتی است.

این کارگر وبلاگ‌نویس که در تاریخ ۹ آبان سال ۱۳۹۱ از سوی پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در فضای مجازی بازداشت شده بود، پس از تحمل شکنجه در بازداشتگاه پلیس فتا درگذشت.

در مورد مرگ ستار بهشتی، پرونده قضایی تشکیل شده است اما به دلیل اتهام قتل غیر عمد، مسئولیتی متوجه نیروی انتظامی نشده است.

موارد دیگری هم بوده است که نهادهای مربوط، قتل بر اثر ضرب و شتم یا عملکرد مأموران را پذیرفته‌اند، اما این نوع پرونده‌ها، معمولاً به درستی بررسی نمی‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mehrdad

    در کابل مردم مسلمان فرخنده را به آتش میکشانند ، در ایران حکومت اسلامی کارگر زحمتکش را در کلانتری میکشد .

  • بهنام

    واقعآ متاسف شدم و امیدوارم جنایتکاران به سزای اعمال ننگینشان برسند و دیگر شاهد پر پر شدن عزیزان و جوانان کشور در شکنجه گاه های حکومت ننگین اسلامی نباشیم .