ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بان کی مون حمله انتحاری داعش به جشن نوروزی کردها را محکوم کرد

درحالی‌که کرد‌ها مشغول برگزاری جشن نوروز در استان حسکه در سوریه بودند، دو انفجار انتحاری به کشته شدن دست‌کم ۴۵ نفر منجر شد. بیش از ۵ نفر از کشته‌شدگان کودک هستند.

دبیر کل سازمان ملل متحد، حمله انتحاری به مراسم برگزاری جشن نوروزی کردها در شهر حسکه در شمال شرقی سوریه را محکوم کرد.

عکس از آرشیو

دو حمله انتحاری غروب روز جمعه ۲۰ مارس/ ۲۹ اسفند ماه درحالی‌که کردها مشغول برگزاری جشن سال نو در استان حسکه بودند، به کشته شدن دست‌کم ۴۵ نفر منجر شد. در این حمله انتحاری بیش از ۶۳ نفر زخمی شدند و بیش از ۵ نفر از کشته‌شدگان کودک هستند.

انفجارها در دو میدان اصلی که محل برگزاری جشن‌های نوروزی است روی دادند و شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داده که تعداد مجروحان به حدی بالاست که تمام بیمارستان‌های استان حسکه بسته شده‌اند و تعدادی از مجروحان در حال انتقال به شهر قامیشلو هستند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه خبر حمله انتحاری به جشن نوروزی در کردستان سوریه را تأیید کرده است و افزوده که روز شنبه اول فروردین ماه خونین‌ترین روز در جنگ داخلی سوریه در چند روز اخیر بوده است و حملات مختلف گروه «دولت اسلامی» به مناطق مختلف، بیش از ۱۲۰ نفر کشته به‌جای گذاشته است. بسیاری از این حملات، انتحاری بوده‌اند.

با اینکه گروه «دولت اسلامی» مسئولیت حمله‌های انتحاری به جشن‌های نوروزی کردها را هنوز نپذیرفته است، سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن است، تاکید کرده که این حملات کار داعش است.

یک سخنگوی نیروهای کرد که منطقه را تحت کنترل دارند نیز داعش را مسئول حمله معرفی کرد و گفت بیش از ۵۰ نفر در این حمله جان خود را از دست دادند.

رامی عبدالرحمان از سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید که هنوز مشخص نیست که چند بمبگذار در این حملات شرکت داشته‌اند. دو انفجار نزدیک به چند صد متر از یکدیدگر فاصله داشتند و حداقل یکی از این انفجارها انتحاری و در داخل یک وسیله نقلیه رخ داده است.

ترس از حملات بیشتر انتحاری در روزهای جشن نوروزی در مناطق کردنشین سوریه افزایش یافته است. عبدالرحمان می‌گوید: «امروز قرار است روز آزادی و شادی باشد اما مردم در ترس جشن گرفتند.»

دبیرکل سازمان ملل روز شنبه ۲۱ مارس (اول فروردین) گفته است که بر اساس گزارش‌ها دو خودرو که پرچم کردستان نصب کرده بودند، عاملان این دو انفجار بودند. در ماه‌های اخیر چند صد نیروی کرد به صفوف داعش پیوسته‌اند اما مشخص نیست که این حمله‌کنندگان کرد بوده‌اند یا نه.

منطقه حسکه که در شمال شرق سوریه واقع شده، از مناطق کردنشین این کشور به شمار می‌رود که در ماه‌های اخیر صحنه درگیری شبه‌نظامیان اسلام‌گرای افراطی داعش و نیروهای کرد بوده است.

درست چند ساعت پیش از این انفجارهای انتحاری در جشن‌های نوروزی، داعش سه پیشمرگه کرد را گردن زد. در ویدئوی این گردن‌زنی، جلادان داعش که به زبان کردی صحبت می‌کردند، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، را تهدید کردند که اگر از جنگ با داعش دست نکشد، زندانیان جنگی بیشتری را سر خواهند برید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    واقعا که متوحش و جنایتکارند.