ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌شدن ۵۸ تن طی دو روز اول نوروز در جاده‌های ایران

افزايش ترددها و متناسب نبودن جاده‌ها با حجم ترافيک، سبب افزايش شمار تصادفات در تعطيلات اول سال می‌شود. تصادف خودروها يکی از سه دليل عمده مرگ و مير در ايران است.

دست‌کم ۵۸ نفر در ايران بر اثر تصادفات نوروزی دو روز نخست تعطيلات سال نوی خورشیدی کشته و بيش از ۱۰۰ نفر نيز مصدوم شده‌اند.

سالانه بين ۲۰ تا ۳۰ هزار ايرانی بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند

به گزارش خبرآنلاين، در اولين روز فروردين سال جاری در حوادث رانندگی در جاده‌های ايران ۲۶ نفر کشته شدند و ۱۲۸ نفر نيز مصدوم شدند.

اسکندر مومنی، رئيس پليس راهور گفته که روز پيش از آن نيز ۳۲ نفر در حوادث مشابه کشته شده‌اند.

سال گذشته نيز در تعطيلات نوروزی، هزار و ۸۴ نفر در تصادفات کشته شدند. عامل ۴۱ درصد از حوادث رانندگی در نوروز ۱۳۹۳ واژگونی خودروها بوده است.

حميد سوری، رئيس مرکز تحقيقات ارتقای ايمنی و پيشگيری از مصدوميت‌های دانشگاه شهيد بهشتی می‌گويد به دليل «افزايش ترددها وعدم جوابگويی جاده‌های کشور در برابر حجم ترافيکی تعطيلات نوروزی» ميزان تصادفات در اين ايام افزايش پيدا می‌کند.

او از «حواس‌پرتی رانندگان و سرعت‌‌های بالا» به عنوان عوامل ديگر تصادفات در اين تعطيلات نام می‌برد.

شمار ديگری از کارشناسان می‌گويند در ايران پليس به سادگی گواهينامه رانندگی صادر می‌کند و افرادی که هنوز در رانندگی مهارت ندارند، موفق به دريافت گواهينامه می‌شوند که اين خود يکی از عوامل بروز تصادفات از سوی «رانندگان ناشی» است.

همچنین در ‌دهه‌های اخير کار ساخت جاده‌ها به پيمانکاران سپاه پاسداران ايران واگذار شده که اين پيمانکاران نيز با نظارت اندک، جاده‌هايی احداث کرده‌اند که استانداردهای لازم را ندارند و «خطرآفرین» هستند.

افزون بر اين‌ها، محصولات صنايع خودروسازی ايران از جمله «پرايد» که خودروی شمار زيادی از مردم در کشور است، به دليل «ايمنی بسيار پايين و بدنه ضعيف» در تصادفات دچار آسیب‌های شدید می‌شود که خود در افزايش قربانيان و مصدومان تاثير دارد.

تصادف جاده‌ای و شهری يکی از سه دليل عمده مرگ و مير در ايران است. سالانه بين ۲۰ تا ۳۰ هزار ايرانی بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند.

بر پايه آمارهای رسمی از سال ۱۳۵۷ خورشيدی تاکنون، بيش از ۸۰۰ هزار نفر بر اثر تصادف در ايران جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.