ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنگره آمريکا خواهان اعمال محدوديت بلندمدت در برنامه اتمی ايران شد

نمايندگان کنگره آمريکا می‌گويند هرگونه توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی بايد به تأييد آن‌ها برسد.

۳۶۷ نماينده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمريکا در نامه‌ای به باراک اوباما خواهان اعمال محدوديت در برنامه اتمی ايران به مدت چند دهه شدند.

نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره بر سر تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين نمايندگان می‌گويد با توجه به «دهه‌ها فريب‌کاری و پنهان‌کاری» ايران در مورد برنامه اتمی‌اش، بايد امکان بازديد‌های سرزده و راستی‌آزمايی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی فراهم شود.

به گفته امضاکنندگان اين نامه، توافق هسته‌ای آمريکا با ايران و همچنين لغو تحريم‌ها بايد به تأييد کنگره برسد.

پيشتر نيز ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به رهبران جمهوری اسلامی ايران گفته بودند هرگونه توافق دولت آمريکا با ايران بدون تأييد کنگره، معتبر نيست و ريئس‌جمهور بعدی آمريکا می‌تواند آن را لغو کند.

۳۶۷ نماينده کنگره می‌گويند تنها در صورتی اجازه خواهند داد که تحريم‌ها عليه ايران برای هميشه لغو شود که مطمئن شوند که راه دست‌يابی ايران به سلاح اتمی برای هميشه مسدود شده است.

اين نامه نمايندگان کنگره در حالی به رئيس‌جمهور آمريکا ارسال شده که تنها يک هفته به پايان مهلت مذاکرات هسته‌ای ايران و گروه ۱+۵ (آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين، روسيه و آلمان) زمان باقی مانده است.

ايران و شش قدرت جهانی بر پايه توافق پيشين خود تا ۳۱ مارس / ۱۱ فروردين مهلت دارند تا به چارچوب سياسی يک توافق جامع هسته‌ای دست پيدا کنند و سپس تا پايان ماه ژوئن / ۹ تير ۱۳۹۴ به جزئيات توافق بپردازند.

اين مذاکرات در حالی به پايان خود نزديک می‌شود که آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته که لغو تحريم‌ها بايد در توافق هسته‌ای وجود داشته باشد. رهبر جمهوری اسلامی همچنين می‌گويد حاضر نيست توافقی را بپذيرند که شامل «اقدامات برگشت‌ناپذير» در صنعت هسته‌ای کشور باشد.

در همين حال قدرت‌های جهانی در بيانيه تازه خود گفته‌اند که ايران اکنون بايد «تصميم‌های دشوار» بگيرد اما ايران در مقابل می‌گويد اين غرب است که بايد تصميم بگيرد.

فيليپ هاموند، وزير خارجه بريتانيا نيز گفته است که ايران برای توافق هسته‌ای بايد امتيازات بيشتری بدهد اما عباس عراقچی، معاون وزير خارجه ايران و عضو تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای می‌گويد که ايران در مذاکرات هسته‌ای قرار نيست امتيازی بدهد.

اوباما نيز در مصاحبه‌ای با روزنامه هافينگتون پست گفته بود ايران بايد برای توافق جامع هسته‌ای «امتيازات بيشتری» بدهد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای هفته گذشته در لوزان سوئيس برگزار شد و قرار است پنجم فروردين اين مذاکرات از سر گرفته شود.

طرفين در حال حاضر، در مورد «ميزان و نوع غنی‌سازی، لغو تحريم‌ها و مدت زمان توافق» اختلاف نظرهای جدی دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.