ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایالت یوتا در آمریکا مجوز اعدام از طریق تیرباران را صادر کرد

فرماندار یوتا اعدام به روش تیرباران را «کمی وحشتناک» خوانده است. او اما قانونی را به امضا رسانده که بار دیگر تیرباران را در این ایالت آمریکا مجاز می‌کند.

ایالت یوتا از ایالت‌های جنوب غربی آمریکا بار دیگر اعدام محکومان را به روش تیرباران مجاز دانست. گری هربرت، فرماندار یوتا، این قانون را که پیش از این مجلس نمایندگان در سالت لیک سیتی، مرکز این ایالت تصویب کرده بود، امضا کرد.

بر روی این صندلی لی گاردنر در سال ۲۰۱۰ اعدام شد.

به این ترتیب در ایالت یوتا از این پس متهمانی که به مرگ محکوم شده‌اند نه با تزریق مواد سمی که با تیرباران کشته خواهند شد.

دلیل تصویب این قانون، دشواری فزاینده برای به دست آوردن مواد مربوط به تزریق کشنده اعلام شده است.

«کمی وحشتناک است»

ایالت یوتا در آمریکا در سال ۲۰۰۴ اعدام از طریق تیرباران را لغو کرده بود. سپس آن را به‌ عنوان گزینه‌ای برای اعدام محکومانی که پیش از سال ۲۰۰۴ محاکمه شده بودند در نظر گرفت.

در سال ۲۰۱۰ قاتلی به نام لی گاردنر به روش تیرباران اعدام شد. پیش از او نیز در این ایالت، جان آلبرت تیلور، قاتل کودکان در سال ۱۹۹۶ در برابر جوخه اعدام قرار گرفت.

از ۳۲ ایالت آمریکا که در آن‌ها اعدام مجاز است، تنها در ایالت اُکلاهُما تیرباران به‌ عنوان جایگزین تزریق سمی در نظر گرفته شده است.

تا زمان اجرای حکم اعدام بعدی در ایالت یوتا هنوز چند سالی باقی است.

گری هربرت، فرماندار یوتا گفته است که معتقد است روش تیرباران «کمی وحشتناک است»، اما با این حال این امکان را به دولت ایالتی داد که تیرباران را جایگزین تزریق سم کنند.

پل ری، نماینده جمهوری‌خواه در مجلس ایالتی که گفت‌وگو درباره قانون جدید را رهبری می‌کرد، بر خلاف نظر فرماندار معتقد است که تیرباران گونه «انسانی‌تر» اعدام است.

مخالفان قانون جدید اما روش تیرباران را «وحشیانه» می‌دانند و می‌گویند که تصویب این قانون به وجهه ایالت یوتا آسیب می‌رساند.

تزریق کشنده مورد بررسی قرار می‌گیرد

دیوان عالی کشور آمریکا در حال حاضر قانونی بودن اعدام‌ها توسط تزریق کشنده را مورد بررسی قرار می‌دهد. این بررسی به‌طور مشخص درباره این است که آیا این روش از اعدام با اصول مندرج در قانون اساسی ایالات متحده که مجازات بی‌رحمانه و غیر‌معمول را منع کرده، سازگار است یا خیر.

به‌ گفته سازمان عفو بین‌الملل، از سال ۲۰۱۰ تا پایان سال ۲۰۱۳، ۱۶۸ نفر در آمریکا اعدام شده‌اند. این میزان در سال  ۲۰۱۳، ۳۹ مورد بوده است.

مدافعان حقوق بشر در جهان، آمریکا را به دلیل اجرای حکم اعدام همواره مورد انتقاد قرار داده‌اند. در سال‌های اخیر چندین ایالت آمریکا حکم اعدام را لغو کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 92

    […] آمریکا ایالت یوتا جوخه اعدام را برای غلبه بر مشکل بدون راه حل راه اندازی می کند ۲۴ مارچ ۲۰۱۵ عفو بین الملل امروز اعلام کرد که تصمیم ایالت یوتا برای به راه اندازی اعدام با جوخه آتش در صورت عدم موفقیت در تامین دارو برای ترزیق مرگبار آخرین تلاش یکی از ایالت های آمریکا برای حفظ مجازاتی است که باید مدت ها پیش به کتاب های تاریخ سپرده می شد. پژوهشگر عفو بین الملل در مورد آمریکا گفت: «مجازات اعدام با جوخه آتش، تزریق مرگبار، دار، خفه کردن یا برق مجازاتی ظالمانه، وحشیانه و کهنه است که نشانه خشونت است نه راه حل آن. ایالت یوتا باید نیروی خود را برای الغای مجازات اعدام به کار ببرد نه یافتن راه حل برای مشکلی که راه حل ندارد.» گزارش خبری: ایالت یوتا در آمریکا مجوز اعدام از طریق تیرباران را صاد… […]