ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهر جنگ ستارگان در تونس در دست داعش

نیروهای داعش اکنون از تطاوین، شهری که زمانی توسط جورج لوکاس برای ساخت فیلم جنگ ستارگان استفاده شده بود برای آموزش و نفوذ به داخل خاک لیبی استفاده می‌کنند.

شهری که زمانی جورج لوکاس، کارگردان هالیود، صحنه‌هایی از فیلم مشهور «جنگ ستارگان» را در آن فیلمبرداری کرده بود، حالا در اختیار نیروهای داعش است و از آن برای نفوذ به داخل خاک لیبی استفاده می‌کنند.

تطاوین که شهری در جنوب کشور تونس است به دلیل معماری ویژه بیابانی، قصرهای گلی و خشتی متعلق به بربرها و چشم‌اندازهای رویایی‌اش شهرت جهانی دارد. اما اکنون این شهر که در ۹۰ کیلومتری مرز لیبی واقع شده پذیرای مردان مسلح داعش و پایگاه آموزشی آن‌هاست.

به گزارش شبکه سی ان ان، تنها در هفته‌های اخیر چندین محموله بزرگ سلاح و مهمات در این منطقه توسط نیروهای تونس کشف شده است که تنها یکی از آن‌ها شامل ۲۰ هزار خمپاره و مهمات دیگر بوده است.

پس از قدرت گرفتن نیروهای داعش در سوریه و عراق و حضور آن‌ها در لیبی و نقاط دیگر در شمال آفریقا و خاورمیانه، اکنون تونس نیز به شدت از سوی این نیروها تهدید می‌شود.

حمله روز ۱۸ مارس/ ۲۷ اسفند ۹۳ به موزه ملی باردو در پایتخت تونس که به کشته شدن ۱۹ گردشگر و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر انجامید، شدیدترین حمله تروریستی در این کشور پس از سال ۲۰۰۲ بود. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و تهدید کرد این حمله تنها «نخستین قطره باران» بوده است.

مسئولین امنیتی تونس می‌گویند مهاجمان به موزه در لیبی آموزش دیده بودند.

اکنون تدابیر امنیتی به شدت در اکثر شهرهای تونس افزایش یافته و ارتش و نیروهای امنیتی حضوری ملموس در اکثر خیابان‌ها و مکان‌های عمومی دارند.

تطاوین به دلیل معماری ویژه‌اش شهرت دارد

نشریه گاردین نیز گزارش داده است، با سقوط شهر تطاوین به دست داعش، گردشگری و توریسم در تونس یک ضربه مهلک دیگر خواهد خورد. بخش مهمی از اقتصاد این کشور شمال آفریقا به گردشگران خارجی وابسته است. آثار تاریخی از دوران مختلف و همچنین سواحل مدیترانه‌ای و بیابان‌های شگفت انگیز، تونس را به نقطه‌ای دلپذیر برای گردشگران اروپایی تبدیل کرده بود.

شهر تطاوین و خانه‌های تاریخی آن نیز یکی از مقاصد گردشگرانی بود که همواره دوست داشتند با مکان‌های فیلم مشهور جنگ ستارگان تجدید خاطره کنند.

تونس ۹ نفر را در ارتباط با حملات اخیر دستگیر کرده است. محمد الباجی قائد السبسی، رییس جمهور تونس، می‌گوید کشورش وارد نبرد با تروریسم شده است و تا آخر این راه را ادامه خواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.