ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما: تشکیل کشور مستقل فلسطین بخت زیادی ندارد

باراک اوباما بار دیگر از اختلاف نظرش با بنیامین نتانیاهو در مورد بحران خاورمیانه سخن گفت. او رابطه‌اش با نتانیاهو را «اصولی» توصیف کرد.

باراک اوباما همچنان با نظرات بنیامین نتانیاهو در مورد بحران خاورمیانه مخالف است. نتانیاهو در رقابت‌های انتخاباتی پارلمان اسرائیل گفته بود که با ماندن او در قدرت کشور مستقل فلسطینی شکل نخواهد گرفت. او پس از انتخابات نظر خود را تعدیل کرد اما اوباما این تغییر نظر را باور ندارد.

باراک اوباما: کسی انتظار ندارد که کشور مستقل فلسطین یک‌شبه تشکیل شود اما برای تشکیل یک کشور امن باید به فلسطینی‌ها امید داد.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۲۴ مارس / ۴ فروردين بار دیگر بر طرح تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار اسرائیل تأکید کرد و گفت کسی انتظار ندارد که کشور مستقل فلسطین یک‌شبه تشکیل شود اما برای تشکیل یک کشور امن باید به فلسطینی‌ها امید داد.

اوباما گفت: «این‌که این امر با در نظر گرفتن سخنان نخست‌وزیر (نتانیاهو) چگونه باید عملی شود، دشوار است.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «ما نمی‌توانیم وانمود کنیم که این موضوع امکان‌پذیر است در حالی‌که چنین امکانی وجود ندارد.»

باراک اوباما بر موضع کنونی خود برای حل بحران خاورمیانه پافشاری کرد و بار دیگر گفت: «ما فکر می‌کنیم که طرح دو کشور مستقل بهترین راه برای امنیت اسرائیل، تأمین خواسته‌های فلسطینی‌ها و ثبات منطقه است.»

اوباما انکار کرد که مشکل‌اش با نتانیاهو شخصی است. او گفت: «من یک رابطه بسیار اصولی با نخست‌وزیر (نتانیاهو) دارم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در گذشته بارها همین جمله را در مورد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به‌کار برده بود. او در ماه ژوئن ۲۰۱۴ رابطه‌اش با پوتین را «اصولی» عنوان کرد، سپس در ماه نوامبر آن را «اصولی و بی‌پرده» خواند و در ماه دسامبر گفت این رابطه «رک، بی‌پرده و اصولی» است.

در زبان دیپلماتیک «رابطه اصولی» معنای دیگری به جز رابطه دوستانه دارد.

اوباما اختلاف نظر با دولت اسرائیل را یک چالش عمده توصیف کرد و گفت: «ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با دست در دست هم دادن و هم‌صدا ترانه خواندن حل کنیم.»

رقابت‌های انتخاباتی پارلمان اسرائیل (کنست) روابط نتانیاهو و باراک اوباما را وخیم‌تر کرد. سفر نتانیاهو در روز ۳ مارس به آمریکا و سخنرانی‌اش درباره توافق احتمالی در مذاکرات هسته‌ای با ایران در کنگره این کشور بدون موافقت دولت آمریکا، این روابط را سردتر کرد.

نتانیاهو در جریان رقابت‌های انتخاباتی همچنین اعلام کرد که اگر نخست‌وزیر شود با طرح دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل مخالفت خواهد کرد و به شهرک‌سازی‌ها ادامه خواهد داد. دو موضوعی که همچنان محل اختلاف اسرائیل و آمریکا هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.