ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گفت‌وگو با بکتاش روش

راه‌پیمایی شبانه طرفداران قاتلان فرخنده

شهزاده سمرقندی − گفت‌وگو با بکتاش روش از فعالان اجتماعی در کابل که در ۲۴ ماه مارس، در سومین شب کشته شدن فرخنده در صفحه فیس‌بوک خود ویدیویی منتشر کرد از راهپیمایی غیرمنتظره‌ای در محل قتل.

جامعه افغانستان بر سر قتل فرخنده به دو دسته تقسیم شده است. پس از شوک اولیه و دستگیری گروهی از متهمان و بحث‌های رسانه‌ای بر سر مواضع علمای اسلامی، از دو سه روز پیش گروه‌های افراطی دست به تحرک زده‌اند.

روز هفتم فروردین‌ماه گروهی از روحانیون در کابل تظاهرات کردند و گروهی دیگر از طرفداران آن‌ها در محل قتل فرخنده شب‌ها جمع می‌شوند و شعار می‌دهند.

بکتاش روش، از فعالان اجتماعی در کابل، ۲۴ ماه مارس، در سومین شب کشته شدن فرخنده از راهپیمایی غیرمنتظره‌ای در محل قتل او در صفحه فیس‌بوک خود ویدیویی منتشر کرد. در این راهپیمایی شبانه گروهی از طرفداران قاتلان فرخنده را می‌بینیم که در حال شعار دادن‌اند و خواستار آزادی افرادی‌اند که در رابطه با کشتار فرخنده بازداشت شده‌اند.

در این ویدئوی کوتاه، گروهی از مردانی را می‌بینیم که با صدای بلند فریاد می‌زنند و در حال راهپیمایی‌اند. بکتاش روش در گفت‌وگو با رادیو زمانه گفت «مثل شب‌های قبل در محل قتل فرخنده حاضر شدیم تا شمع روشن کنیم و با سکوت اعتراض خود را به جهانیان برسانیم. اما وقتی به محل رسیدیم با این گروه روبه‌رو شدیم و پلیس با فاصله دور آن‌ها را گرفته بود و به ما اجازه نداد که به آن‌ها نزدیک بشویم.»

این ویدئو را می‌توانید در اینجا ببینید:

پلیس حاضر در محل به بکتاش و همراهانش گفته که «از اینجا بروید وگرنه شما را هم مثل فرخنده خواهند کشت و کاری از دست ما برنخواهد آمد». بکتاش معتقد است که این گروه کسانی‌اند که در قتل فرخنده دست داشته‌اند یا از بستگان و نزدیکان این افرادند.

به گفت‌وگوی رادیو زمانه با بکتاش در پیوند زیر گوش دهید که از جزئیات اولین شب کشته شدن فرخنده و تظاهرات حامیان قاتلان او می‌گوید. او می‌گوید در نتیجه تلاش و تماس‌های تلفنی آن‌ها برخی از این افراد در شب ۲۴ ماه مارس بازداشت شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    پلیس ها باید گاز اشک اور و اسپری فلفل و شوکر برقی داشته باشند و گویا ندارند