ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۸۰ هزار نفر در ایران متقاضی خرید سربازی‌اند

مشمولانی با غیبت بیش از هشت سال، درحالی می‌توانند خدمت سربازی‌شان را بخرند که گفته می‌شود تعداد مشمولان خدمت سربازی که بیش از ۱۰ سال غیبت کرده‌اند، حدود دو میلیون نفر است.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، سردار ابراهیم کریمی اعلام کرده که تاکنون نزدیک به ۲۸۰ هزار تن از واجدین شرایط، در سراسر کشور برای پرداخت جریمه ریالی به جای سربازی ثبت نام کرده‌اند.

به گفته این مقام ارشد سازمان نظام وظیفه، آمار فعلی، تمام متقاضیان را شامل نمی شود و آمار قطعی این افراد پس از جمع بندی‌های نهایی اعلام خواهد شد.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفته رسیدگی به این درخواست‌ها پس از تعطیلات نوروزی رسیدگی صورت خواهد گرفت و اینطور نیست که هر کسی که در اجرای این طرح ثبت نام کند امکان معافیت از سربازی با پرداخت جریمه برایش فراهم شود.

بنا بر این خبر مدارک افراد راستی آزمایی می‌شود و پس از آن، افرادی که دارای شرایط مندرج در قانون و آیین‌نامه باشند، با پرداخت مبلغ جریمه از سربازی معاف می‌شوند.

در قانون بودجه سال ۹۴ ایران که بر اساس پیشنهاد دولت به مجلس تصویب شده، مشمولان غایب بیش از هشت سال، با پرداخت جریمه می‌توانند خدمت سربازی را بخرند و معاف شوند.

جریمه تعیین شده برای غایبان زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، ‌ دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای غیر پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای پزشکی ۴۰ میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالا‌تر ۵۰ میلیون تومان است.

به گفته ابراهیم کریمی، تعداد ثبت نام کنندگان بر اساس همان پیش‌بینی‌هایی است که قبل از اجرای طرح مطرح شده و از قبل نیز پیش‌بینی ثبت نام همین تعداد شده بود.

این در حالی است که عباسعلی منصوری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، تعداد مشمولان غایب خدمت سربازی با مدت غیبت بیش از ۱۰ سال را بیش از «دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر» اعلام کرده بود.

ابوذر ندیمی، نماینده مجلس هم تعداد مشمولان غایب خدمت سربازی با مدت غیبت بیش از ۱۰ سال را بین یک و نیم تا دو میلیون نفر اعلام کرده بود.

موسی کمالی، معاون ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نیز روز ۲۲ آذر ۹۳ گفته بود که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از متولدان ۱۳۵۵ ایران، تکلیف نظام وظیفه‌شان روشن نیست.

اکنون اعلام شده که پس از پایان مراحل راستی‌آزمایی از طریق پیامک مراحل مختلف طرح و نتیجه بررسی‌ها را به متقاضیان اطلاع داده خواهد شد.

بر اساس این خبر، استان تهران بیشترین متقاضیان و استان خراسان جنوبی کمترین متقاضیان خرید خدمت سربازی را داشته‌اند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفته که اطلاع رسانی‌های بعدی در این زمینه پس از اتمام تعطیلات نوروزی انجام خواهد شد.

پیش از این یک بار دیگر دولت ایران اقدام به فروش خدمت سربازی کرده بود اما این اقدام در سال ۷۹ با مخالفت ستادکل نیروهای مسلح متوقف شد.

در فاصله سال‌های ۷۸ تا ۷۹، ۳۶۰ هزار نفر از خرید سربازی بهره‌مند شدند.

در همین زمینه: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • من

    نوندونی خوبیه برای دوره بی پولی دولت!