ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتوبوس زائران ايرانی در عراق منفجر شد

در حالی‌که درگیری‌های نظامی در عراق در جریان است، زائران ایرانی همچنان به این کشور سفر می‌کنند. در سال‌های اخیر اتوبوس‌های زائران ایرانی بارها در عراق منفجر شده است.

منابع امنیتی عراق از انفجار یک اتوبوس متعلق به زائران ایرانی در شمال بغداد خبر دادند.

در سال‌های اخیر چندین بار اتوبوس زائران ایرانی در عراق منفجر شده و ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

چند رسانه عربی از جمله «السومریه نیوز» نوشته‌اند انفجار اتوبوس زائران ایرانی صبح سه‌شنبه ۱۱ فروردين‌ در منطقه التاجی رخ داده و طی آن یک زائر ایرانی کشته و ۹ تن ديگر زخمی شده‌اند.

محسن نظافتی، مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این خبر را تأیید کرده و گفته است که اين حادثه در ۹ کيلومتری شمال بغداد و هنگامی رخ داده که اتوبوس حامل زائران ايرانی در مسير سامرا در حال حرکت بوده‌ است.

سامرا کانون درگیری‌های گروه «دولت اسلامی» (داعش) است و در سال‌های گذشته، اتوبوس‌های زائران ایرانی بارها در این مسیر هدف بمب‌گذاری قرار گرفته‌اند.

به‌گفته محسن نظافتی هنوز هويت و استان محل اعزام اين گروه از زائران ايرانی مشخص نشده است.

او گفته است: «آن‌ها از طريق سازمان حج و زيارت برای اين سفر اقدام نکرده بودند و کاروان آن‌ها آزاد است که زائران آن جزو انفرادی‌ها به شمار می‌آيند.»

سازمان حج و زيارت ایران می‌گوید که سامرا به دلیل مسائل امنیتی از حدود يک سال پيش از فهرست مقصد‌های سفر کاروان‌ها در عراق خارج شده است و بارها درباره سفر به این شهر به زائران ايرانی هشدار داده‌ شده، اما گروه‌های آزاد بدون توجه به اين هشدارها زائران را به سامرا می‌برند.

کاظمين، زیارتگاه دیگر شیعیان نیز از زمان تشديد حمله‌های داعش در شمال عراق از فهرست مقصد‌های سفر کاروان‌ها در ایران، حذف شده بود اما سازمان حج و زيارت پيش از پايان سال ۹۳، آن را به مقاصد سفر کاروان‌های زيارتی تحت پوشش خود اضافه کرد.

اعزام زائران به عراق در ایران سودآور است و حتی ویزاهای جعلی سفر به عراق توسط افراد سودجو صادر می‌شود.

در سال‌های اخیر اتوبوس‌های زائران ایرانی بارها در عراق منفجر شده و ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهین امینی

    این همه دختر و بچه فقیر تو خیابونهای ایرانه که برای ی لقمه نون چه کارا که  باهاشون نمی کنن. اون وقت این جماعت مثلاّ مذهبی برای ثواب چه پولها که خرج نمی کنن.  بچه هایشان در امریکا و انگلیس و ...  و خودشان  در مکه و مدینه و کربلا و ...