ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جيسون رضائيان به «جاسوسی» متهم شده و آزاد نشده است

يک مقام قضايی در ایران خبر داده که بازپرسی از جيسون رضائيان به‌زودی به پايان می‌رسد و او محاکمه خواهد شد.

خبر آزادی جيسون رضائيان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست آمريکا که در تهران در بازداشت به سر می‌برد، تکذيب شد. ظاهراً او به «جاسوسی» متهم شده است.

جيسون رضائيان ۳۱ تيرماه / ۲۲ ژوئيه سال گذشته در ايران دستگير شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) شامگاه سه‌شنبه ۱۱ فروردين / ۳۱ مارس به نقل از «يک منبع آگاه قضايی» گزارش داد که خبرهای منتشرشده در سايت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی در مورد آزادی رضائيان صحت ندارد.

به‌گفته اين منبع قضايی که نامش فاش نشده، جيسون رضائيان بعد از قطعيت و اتمام دادرسی، به‌زودی محاکمه خواهد شد.

جيسون رضائيان تابعيت ايرانی ـ آمريکايی دارد.

خبر محاکمه اين خبرنگار ايرانی – آمريکايی در حالی منتشر شده که تهران و واشنگتن هم‌اکنون در لوزان سوئيس در حال مذاکره بر سر برنامه اتمی ايران هستند.

جيسون رضائيان و يگانه صالحی، همسرش که خبرنگار نشريه «نشنال» است، سه‌شنبه ۳۱ تيرماه / ۲۲ ژوئيه سال گذشته در ايران دستگير شدند.

يگانه صالحی دو ماه و نيم بعد در مهرماه از زندان آزاد شد.

بر پايه گزارش خبرگزاری ايرنا، رضائيان به «جاسوسی» متهم شده است. پيشتر نيز محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران، جيسون رضائيان را متهم کرده بود که «اقداماتی فرا‌تر از خبرنگاری انجام داده است.»

واشنگتن پست بازداشت اين روزنامه‌نگار را نشانه‌ای از تلاش‌های تندروهای ايران برای فشار بر دولت حسن روحانی و «اختلاف‌های درونی» حکومت ايران دانسته است.

سال گذشته مری بريم رضائيان، مادر جيسون رضائيان با انتشار ويدئويی از مقام‌های ايرانی خواسته بود که پسر و عروس‌اش را آزاد کنند. او گفته بود که پسرش از بيماری فشار خون رنج می‌برد و دستگيری و بازداشت او می‌تواند وضعيت سلامتش را به خطر بيندازد.

محمدعلی کلی، قهرمان سابق مشت‌زنی جهان نيز ماه گذشته از مقام‌های ايرانی خواست تا جيسون رضائيان را آزاد کنند.

محمدعلی، جيسون رضائيان را خبرنگاری خوانده که در زمان رياستش بر دفتر روزنامه واشنگتن پست در تهران، جهانيان را در جريان اخبار مربوط به مردم و فرهنگ ايران قرار داده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز از حکومت ایران خواسته تا جیسون رضائیان را آزاد کند.

انجمن‌های مدافع حقوق بشر از جمله سازمان گزارشگران بدون مرز، حکومت ايران را يکی از دشمنان آزادی مطبوعات معرفی می‌کنند که ده‌ها روزنامه‌نگار را به دليل فعاليت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری زندانی کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خبرگزاری فارس جیسون رضاییان را به جاسوسی متهم کرد | فیلتر ممنوع!

    […] منبع […]