ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سناتور آمریکایی، نویسنده لایحه ضد توافق با ایران دادگاهی شد

رابرت منندز از نویسندگان لایحه مشهور «کرک-منندز» است که تحریم‌های بیشتری را علیه ایران پیشنهاد می‌کند؛ او به اتهام فساد مالی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

رابرت منندز سناتور دموکرات آمریکایی که به همراه سناتور باب کرک از نویسندگان لایحه مشهور «کرک- منندز» است، که تحریم‌های بیشتری را علیه ایران پیشنهاد می‌کند، به اتهام فساد مالی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

به گزارش «وال استریت ژورانال» رابرت منندز که نماینده مردم نیوجرسی در سنای آمریکاست، روز اول آوریل / ۱۲ فروردین مقابل یک هیئت منصفه در دادگاهی فدرال قرار گرفت که او را به ۱۴ اتهام مرتبط با فساد مالی، رشوه‌گیری، پیشبرد منافع شخصی، تقلب، سوءاستفاده از جایگاه سیاسی و... متهم کردند.

لایحه پیشنهادی که توسط باب کرک، سناتور جمهوری‌خواه و منندز به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده است به کنگره مهلتی ۶۰ روزه می‌دهد تا توافق با ایران را قبول یا رد کند. این لایحه همچنین برنامه‌ای برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران دارد.

اوباما بارها گفته است که اگر مجلس نمایندگان آمریکا لایحه «کرک- منندز» را تصویب کنند، آن را وتو خواهد کرد.

منندز، ۶۱ ساله، گفته است که از خودش در مقابل تمامی این اتهام‌ها دفاع خواهد کرد.

دستگیری این سناتور آمریکایی مرتبط با تحقیق مشترک پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و وزارت دادگستری است که دو سال به طول انجامیده.

پلیس فدرال آمریکا شواهدی دارد که نشان می‌دهد منندز از جایگاه قدرت برای رساندن منفعت شخصی به سالمون ملگن، یک چشم‌پزشک فلوریدایی سوءاستفاده کرده است.

مطابق ادعای دادستان فدرال، این چشم‌پزشک در مقابل به منندز ۷۰۰ هزار دلار برای رقابت در انتخابات سنا کمک کرده است.

متهم دیگر این پرونده سالمون ملگن است و این سؤال از جانب دادستان مطرح خواهد شد که آیا منندز به منافع شرکت خصوصی ملگن در جمهوری دومینیک کمک کرده است یا نه؟ این شرکت خصوصی مشکلات قانونی‌ای با گمرگ جمهوری دومینیک داشته است که این اتهام مطرح شده که منندز برای حل این مشکل از قدرت خود سوءاستفاده کرده است.

وکیل ملگن گفته است که موکلش در تمامی این مراحل در چارچوب حقوق قانونی خود رفتار کرده است.

همچنین در کیفرخواست منندز آمده است که او مراکز درمان و خدمات پزشکی دولتی را مجبور کرده است که در اختلافات حقوقی‌ای که با ملگن و شرکت او داشته‌اند به نفع ملگن کنار بیایند. این اختلاف‌ها مربوط به صورت‌حساب‌سازی‌ها و بدهی‌های ملگن در رابطه با بیمه دولتی «مدیکر» در ایالات متحده آمریکاست. کیفرخواست، اتهام‌های منندز را در رابطه با وزارت بهداشت و خدمات انسانی از سال ۲۰۰۹ آغاز کرده است.

منندز قرار است ساعت ۷ بعدازظهر به وقت نیوآرک در ایالت نیوجرسی کنفرانس خبری‌ای برگزار کند و در مورد اتهام‌ها با خبرنگاران صحبت کند.

مانند بسیاری دیگر از متهمان که در پرونده آن‌ها «خطر فرار» مطرح نیست، منندز بازداشت نخواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    مثل حکومت اسلامی نیست که میلیاردها بدزدند و ارتقا مقام بگیرند... هر چیز مشکوک را میکاوند......