ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شادی خيابانی شماری از تهرانی‌ها پس از مذاکرات لوزان

شماری از مردم در شهرها و استان‌های مختلف ایران شعارهايی در حمايت از تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای سر دادند. در عین حال مأموران پليس نيز از شادی خيابانی مردم جلوگيری نکرده‌اند.

هزاران شهروند ايرانی شامگاه جمعه ۱۴ فروردين به دليل نتایج مذاکرات هسته‌ای لوزان به خيابان‌ها آمدند و به شادی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، شماری از مردم در شهرها و استان‌های مختلف ایران با سر دادن «شعارهايی در حمايت از تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای»، شادمانی خود را از آنچه «موفقيت اخير هسته‌ای» اعلام شده، ابراز کردند.

گفته می‌شود مردم در شادی خيابانی «شعار زنده باد ايران» سرداده و «سرنشينان خودروها بوق ممتد می‌زدند و دست‌های‌شان را به علامت پيروزی تکان می‌دادند و به همديگر تبريک می‌گفتند.»

بنابر این گزارش مأموران پليس نيز از شادی خيابانی مردم جلوگيری نکرده‌اند.

با اين حال شماری از چهره‌های تندرو وابسته به محافل محافظه‌کار از نتايج مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرده‌اند و می‌گويند ايران «امتيازات فراوانی» داده است.

حميد رسايی يکی از نمايندگان مجلس ايران، نتيجه مذاکرات لوزان را «جام زهر» ناميده و آن را «نقض‌کننده خط قرمزهای» آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران توصيف کرده است.

اسماعيل کوثری، عضو کميسيون امنيت ملی مجلس ايران نيز گفته که آمريکا در بيانيه لوزان به تمام خواسته‌های خود در مذاکرات هسته‌ای رسيد اما ايران به خواسته اصلی خود که لغو کامل تحريم‌ها بود، نرسيده است.

به گفته او «تيم مذاکره‌کننده ايرانی تنها وقت‌کُشی کرده است.»

اما حسن روحانی، رئيس‌جمهوری ایران مذاکرات لوزان را بازی «برد – برد» خوانده و گفته: «همه بايد به فکر برد – برد باشيم. برخی فکر می‌کنيم ما يا بايد با دنيا بجنگيم و يا تسليم آن‌ها شويم. ما معتقديم راه سومی وجود دارد.»

بر اساس تفاهم‌نامه لوزان ميران غنی‌سازی ايران دست‌کم به ميزان ۹۵ درصد کاهش پيدا می‌کند و لغو تحريم‌های اقتصادی عليه ايران نيز هنگامی امکان‌پذير است که آژانس بين‌المللی انرژی اتمی تأييد کند ايران به تعهداتش پايبند بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    تسلیم به خواست ملت، نه تسلیم به خواست دشمن! راه حل در گفتن حقآیق به ملت بود و است! گفتن اینکه میخواستیم بدون اطلاع شما بمب بسازیم ثروت ملی را خرج آن کردیم! مساله لو رفت و ۱۰سال شما در سختی بودید! اشتباه کردیم پوزش میخواهیم و برای گرفتن بهانه از دشمنان ایران بساط اتمی را جمع میکنیم تا دشمنان ایران بهانه ای برای دخالت نداشته باشند و مجبور به امضا هیچ قراردادی بر ضد حقوق ملی نشویم! ممکن است بگویید استبداد هرگز حاضر نخواهد شد! پس چون کبک سر زیر برف نکنیم و از استبداد بخواهیم به ما مردم ایران تسلیم شود،نه به دشمنان ایران. شاد باشید. حمید

  • arjomand

    مردی لواط میداد و پول جمع میکرد. بعد از مدتی با پس اندازی که از این راه به دست اورده بود مسجدی ساخت. چندی بعد پیش روحانی مسجد رفت و گفت: همانطوری که میدانی من متولی این مسجدم ولی راستش پول ساخت این مسجد را از راه دادن لواط تهیه نموده ام. حساب و کتابی کن تا من بدانم که ایا ثواب من بیشتر هست یا گناهم. روحانی بعد از کمی حساب و کتاب به مرد گفت: ثواب و گناه تو مساوی است لیکن این وسط فقط بی جهت ماتحت خود پاره نمودی. حالا هم حکایت این رژیم و رهبر خودخوانده مسلمین جهانش. بالاخره بعد از دوازده سال حرافی، لفاظی و پاره کردن ما تحت خودشان و ملت، در غلتان دادند و جایش سماق برای مکیدن گرفتند