ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری تظاهرات سراسری ضد اسلام در استراليا

پليس ملبورن گفته همزمان با تظاهرات ضد اسلام، گروه‌های ضد نژادپرستی نيز دست به راه‌پيمايی زدند. پليس ادعا کرده برای جلوگیری از درگیری مجبور به مداخله در اين تجمع‌ها شده است.

منابع محلی در استراليا از برگزاری يک سلسله تظاهرات ضد اسلام در سرتاسر اين کشور خبر می‌دهند.

تظاهرکنندگان ضد اسلام در استرالیا از دولت خواسته‌اند که برقعه يا هر نوع پوشش اسلامی را ممنوع کنند

پليس ملبورن گفته همزمان با تظاهرات ضد اسلام، گروه‌های ضد نژادپرستی نيز دست به راه‌پيمايی زدند. پليس برای جلوگیری از درگیری مجبور به مداخله در اين تجمع‌ها شده است.

علاوه بر ملبورن، حدود هزار نفر از مردم سيدنی شنبه ۴ آوريل، زير بارش شديد باران برای برگزاری تظاهرات در ميدان مارتين جمع شده بودند.

سخنران اين مراسم که خود را «وطن پرست بزرگ استراليا »خواند، خطاب به تظاهر کنندگان گفت: «حدود يک و نيم ميليارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند. ۱۵ تا ۲۰ درصد از آنها افراط گرا هستند؛ چيزی در حدود ۳۰۰ ميليون تن. اين افراد در پی سقوط تمدن غرب و تسلط بر آن هستند.»

او ادامه داد: «درحال حاضر هر خانواده مسلمان بين پنج تا هشت فرزند دارد. با اين روند تعداد افراط گرايان در حال افزايش است.»

معترضان دليل حضور خود را دفاع از سبک زندگی‌شان دانستند. بسياری از آنها در مصاحبه های خود می‌گفتند:«مسلمانان به استراليا می‌آيند تا ارزش‌های زندگی مارا تغيير دهند و ارزش‌های خود را به ما تحميل کنند.»

بر روی بسياری از پلاکاردها نوشته شده بود «اسلام يک فرقه سياسی است، نه يک دين.»

تظاهرات عليه تظاهرات

همزمان با تجمع ضد اسلام‌گراها، گروه ديگری که خود را ضد نژادپرستی می‌دانستند، دست به اعتراض زدند.

در تجمع ضد نژادپرستی، معترضان تظاهرات «ضد اسلام» را شکلی از نفرت‌پراکنی دانسته‌اند

مل گرگسون، مسئول برگزاری تظاهرات ضد نژاد پرستانه در ملبورن به خبرنگار ای بی سی گفته دولت استراليا به دنبال «تئوری توطئه» است.

او ادامه داد آن چيزی که ما می‌خواهيم فهماندن «خطر نفرت‌پراکنی» در خيابان‌ها است.

در مقابل گروه برگزارکننده تظاهرات ضد اسلام در وب‌سايت خود نوشت:«آن چيزی که ما می‌خواهيم غير قانونی شدن قوانين اسلامی در استراليا از قبيل ممنوعيت تدريس اسلام در مدارس و ممنوعيت برقعه يا هر نوع پوشش اسلامی است.»

همچنين اين گروه تلاش‌های خود را در راستای «دفاع از ارزش های سنتی استراليا و حفظ غرور» آنها دانست.

تظاهرات ضد اسلام‌گرایی در استرالیا در حالی برگزارر می‌شود که در برخی کشورهای اروپایی همچون آلمان نیز گروه‌هایی همچون «پگیدا» تظاهرات‌های مشابه‌ای را انجام داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    کمونیسم پلیداست واسلام پلید تر از کمونیسم.

  • برين به دين

    اسلام دين توحش و نفرت و جنايت است و بايد نفى و منقرض شود !

  • Yhb

    اسلام و کمونیسم دو ایدئولوژی تروریستی هستند که باید نابود شوند

  • hamid

    خمینیزم با خیانت به انقلاب و با تحقیر ملت ایران با حرف خمینی خطاب به ملت ایران که گفت: اگر ۳۵ ملیون شما بگویید بله من خواهم گفت نه! ننگی که ملت ایران فقط با پاک کردن آن از چهره خویش به آزآدی خواهد رسید ایجاد شد! حال معادل سنی آن به اسم داعش بوجود آمده و در واکنش و عکسالعمل خمینیزم شیعه و سنی که هر ۲ضد اسلام هستند، راست افراطی ضد اسلام در اروپا، آمریکا، استرالیا محبوبیت پیدا کرده! درنتیجه قربانی در همه جا، حقوق بشر و آزادی بوده و است! شاد باشید. حمید

  • بهنام

    آفرین بر مردم فهیم استرالیا . سخنی به درستی گفته اند که ( اسلام یک فرقه سیاسی ، نه یک دین )