ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال یک فعال کارگری زندانی به دارالقرآن زندان رجایى‌شهر

شرایط بهنام ابراهیم‌زاده در بند دارالقرآن زندان رجایی‌شهر مساعد نیست. دارالقرآن، بندی ویژه و مذهبى است که در آن حضور زندانیان در نماز جماعت و خواندن قرآن، اجبارى است.

از زندان رجایی‌شهر خبر رسیده است که بهنام ابراهیم‌زاده، از فعالان کارگرى زندانى در این زندان، به بند دو، معروف به دارالقرآن منتقل شده است.

بهنام ابراهیم‌زاده

زندانیان جرائم مختلف که به این بند منتقل می‌شوند، در مقابل خواندن و حفظ قرآن و انجام تشریفات مذهبى، امتیازهایی مثل بخشودگى زندان، مرخصى و ملاقات دریافت مى‌کنند.

یکى از نزدیکان بهنام ابراهیم‌زاده به هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گفته است که شرایط او در بند دارالقرآن مساعد نیست.

این فرد مطلع گفته است: «زندانیان مذهبى رابطه خوبى با زندانیان سیاسى ندارند. وضعیت جسمى بهنام و بیمارى پسرش در بیرون زندان هم باعث شده که اوضاع خوبى نداشته باشد.»

بهنام (اسد) ابراهیم‌زاده، عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری و فعال حقوق کودکان کار است که از خرداد ۱۳۸۹، حکم پنج سال زندان خود را می‌گذراند. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، آذر ماه سال گذشته و در حالی که ابراهیم‌زاده در زندان به سر می‌برد، در پرونده‌ای جدید او را به اتهام ارتباط با مجاهدین به ۹ سال و چهار ماه حبس جدید محکوم کرد.

پس از ابلاغ حکم جدید به این زندانی سیاسی، او در بند ٢٠٩ زندان اوین بازجویى و سپس به قرنطینه زندان رجایى شهر منتقل شد و حالا با تصمیم مسئولان زندان، به بند دارالقرآن منتقل شده است.

آزادی اردشیر احمدی، مستند‌ ساز جوان ایرانی-کانادایی

اردشیر احمدی، مستند‌ ساز جوان ایرانی-کانادایی، آزاد شده است.

اردشیر احمدی

او که بیش از سه ماه در بازداشتگاه اوین بازداشت بود، صبح شنبه ۱۵ فروردین ماه/ چهارم آوریل، آزاد شده است.

هرانا، ضمن اعلام خبر آزادی این مستند‌ ساز نوشته است که از اتهام‌های مطرح شده علیه او و قرار وثیقه احتمالی، اطلاع دقیقی در دست نیست.

اردشیر احمدی، سازنده مستندهایی درباره موسیقی پاپ و رپ است که پنجم دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بود.

از میان مستندهایی که احمدی ساخته است می‌توان به «از ونکوور تا لس آنجلس»، «از زیرزمین تا بام تهران» و مستندی درباره گروه موسیقی «زد بازی» اشاره کرد.

موسیقی در ایران از حوزه‌های حساسیت‌برانگیز است و بسیاری از گروه‌های موسیقی به صورت زیر‌زمینی فعالیت می‌کنند. انتشار و پخش این نوع موسیقی از رسانه‌ها رسمی و حکومتی ممنوع است و پرداختن به وضعیت این گروه‌ها نیز می‌تواند هزینه‌ ایجاد کند.

بلاتکلیفى سعید شیرزاد، ۱۰ ماه پس از بازداشت

با وجود گذشت ۱۰ ماه از بازداشت موقت سعید شیرزاد، حکمی برای این فعال مدنی و زندانی سیاسی صادر نشده است و او در بلاتکلیفى به سر مى‌برد.

وکیل این زندانى سیاسی هم گفته است که وجود درخواست‌هاى پیاپی، هنوز امکان مطالعه پرونده او را پیدا نکرده است.

این مسأله خلاف قانون دادرسى در ایران است.

سعید شیرزاد در اعتراض به عدم دسترسی وکیلش به پرونده او تا به حال دو بار از شرکت در جلسه دادگاه خوددارى کرده است اما اعتراض او به جایی نرسیده و وکیلش همچنان امکان ورود به پرونده او را پیدا نکرده است.

این فعال حقوق کار و خیابان، در حال حاضر بدون داشتن حکم و خلاف اصل تفکیک جرائم، در بند یک زندان رجایى‌شهر و همراه زندانیان غیر سیاسى نگهدارى مى‌شود.

شیرزاد، خرداد ماه سال ٩٣ در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت شد. او را ابتدا به زندان اوین و بعد به زندان رجایى‌شهر کرج منتقل کردند.

او پیش از این ٣١ مرداد ماه سال ٩١ و زمانى که براى کمک‌رسانى به مردم زلزله زده آذربایجان شرقى به اهر رفته بود، بازداشت و پس از ١٩ روز، با قید کفالت از زندان آزاد شده بود.

اعدام یک زندانی در زابل

بر اساس دیگر خبر‌های رسیده از زندان‌های ایران، صبح روز شنبه، ۱۵ فروردین ماه/ چهارم آوریل، یک زندانی محکوم به اعدام در زندان زابل به دار آویخته شده است. این زندانی اعدام شده، امیر قائمی معرفی شده است.

قائمی که در ارتباط با جرائم مربوط به مواد مخدر اعدام شده است، از چهار‌شنبه گذشته، برای طی مراحل اجرای حکمش به زندان انفرادی منتقل شده بود.

خبرهایی از انتقال چهار نفر از محکومان به اعدام از زندان زاهدان به قرنطینه زندان زابل نیز منتشر شده است اما زمان و چگونگی اجرای حکم این افراد هنوز قطعى نشده است.

با آغاز سال جدید، اعدام زندانیان مرتبط با جرائم مربوط به مواد مخدر شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.