ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ یک پلنگ ایرانی دیگر در اثر خوراندن سم به او

از آغاز سال جاری این سومین پلنگ ایرانی‌ست که به قتل می‌رسد. مردم لاشه پلنگ را در کوه‌ها یافتند. مسئولان محیط زیست دو استان همزمان به محل اعزام شدند.

یگان محیط زیست شهرستان بویراحمد در ارتفاعات روستای «پشت جلیل» لاشه یک پلنگ ایرانی را یافت. این سومین پلنگ ایرانی‌ست که در ۱۷ روزی که از آغاز سال ۹۴ می‌گذرد، به قتل رسیده است.

سومین پلنگ به قتل رسیده ایرانی‌ در ۱۷ روزی که از آغاز سال ۹۴ می‌گذرد

کامبیز حسین‌پور، سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد به خبرگزاری‌های ایران اطلاع داده که روستائیان یک پلنگ ایرانی را با خوراندن سم به او، به قتل رسانده‌اند. لاشه پلنگ ایرانی در کوه‌های «پشت جلیل» مشاهده شده است. این کوه‌ها در مرز بین استان فارس و کهگیلویه و بریوراحمد قرار دارند.

مردم به مسئولان محیط زیست شهرستان بویر احمد اطلاع داده بودند که لاشه یک پلنگ ایرانی در کوه‌های «پشت جلیل» قرار دارد. به گفته سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بویر احمد، یگان محیط زیست برای بررسی این واقعه روز گذشته به محل اعزام ‌شد. چوپانان گفته‌اند پلنگ به قتل رسیده به احشام آن‌ها حمله می‌کرده و تعدادی بز و گوسفند را تلف کرده است.

یگان محیط زیست می‌گوید لاشه پلنگ کاملاً سالم بوده و علائمی از اصابت گلوله بر آن مشاهده نشده است. لاشه پلنگ در یک کیلومتری روستای «پشت جلیل» یافت شده است.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد حدس می‌زند که چوپانان به پلنگ سم خورانده باشند، اما هنوز این امر اثبات نشده است.

لاشه پلنگ در مرز بین دو استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد مشاهده شده و به همین جهت معلوم نبوده اداره محیط زیست کدامیک از این دو استان می‌بایست به پرونده کشته شدن سومین پلنگ ایرانی در سال جاری رسیدگی کند.

به گفته کامبیز حسین‌پور، سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد، همزمان یگان‌های محیط زیست شهرستان رستم از استان فارس و بویر احمد به محل اعزام شدند و سرانجام لاشه پلنگ برای بررسی دقیق علت مرگ به استان فارس منتقل شد.

از آغاز سال جاری تاکنون، یک پلنگ ایرانی در بردسیر کرمان به قتل رسیده و یک پلنگ ایرانی دیگر هم در کازرون زیر ماشین رفته است.

بر اساس پژوهشی که دانشگاه برینگتون در بریتانیا در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ انجام داده است، دامداران بیش از آنکه به دلایل اقتصادی و برای جلوگیری از تلفات دام‌هایشان حیوانات وحشی را بکشند، به خاطر خرافات و به دلایل فرهنگی آن‌ها را از بین می‌برند. در‌ این پژوهش آمده است که دامداران معمولاً به ازای هر سه حیوانی که از دست می‌دهند، یک حیوان وحشی را به قتل می‌رسانند. بر اساس این پژوهش در مناطق کوهستانی و در دشت‌ها بر آمار کشتار حیوانات وحشی افزوده می‌شود.

تصاویری از لاشه پلنگ ایرانی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.