ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدها نفر از شهروندان کرد در شمال سوریه ربوده شدند

مقامات کرد گفته‌اند شورشیان اسلامگرا پس از آن‌که جاده‌ای را در غرب شهر حلب مسدود کردند حدود ۳۰۰ نفر از غیرنظامیان کرد را ربودند.

به‌گفته مقامات کرد، روز دوشنبه ۶ آوريل / ۱۷ فروردين، شورشیان اسلامگرا جاده‌ای را در غرب حلب، واقع در شمال سوریه بسته و حدود ۳۰۰ نفر از غیرنظامیان کرد را ربودند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نواف خلیل، سخنگوی حزب اتحاد دمکراتیک(PYD)  در اروپا، که حزب کردها در سوریه است، گفت: «افراد ربوده شده مسافران پنج اتوبوس و یک مینی‌بوس بودند که از منطقه کردنشین عفرین می‌آمدند.»

خلیل به خبرگزاری فرانسه گفت این افراد برای گرفتن دستمزدهای کار خود رفته بودند و در یک ایست بازرسی در جاده حلب ربوده شده‌اند.

دولت سوریه همچنان دستمزدهای کارمندانش را که در مناطق شورشی زندگی می‌کنند می‌پردازد اما آن‌ها برای دریافت مزد خود باید به مناطق تحت کنترل دولت سوریه بروند.

هنوز هویت ربایندگان معلوم نیست اما یک مسئول دیگر حزب اتحاد دمکراتیک در شهر کوبانی واقع در شرق سوریه، جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه را عامل این آدم‌ربایی دانست. النصره در این منطقه نفوذ زیادی دارد.

در همین حال دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز خبر ربودن کردها را تأیید کرد اما گفت نمی‌تواند هویت ربایندگان را با اطمینان تعیین کند. به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ربایندگان خواهان آزادی سه تن از افراد خود شده‌اند که توسط مقامات کرد شهر عفرین بازداشت شده‌اند. این سازمان گفته است ربایندگان زنان و کودکان را آزاد کرده اما ۳۰۰ مرد را ربوده‌اند.

شهر عفرین در شمال حلب از بقیه مناطقی که تحت کنترل نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک قرار دارند جدا افتاده است. حزب اتحاد دموکراتیک از احزاب نزدیک به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است. نیروهای اسلامگرا و حزب اتحاد دموکراتیک از زمان عقب‌نشینی ارتش بشار اسد در تابستان ۲۰۱۲ از این منطقه، به‌طور مداوم با هم درگیری داشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.