ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استانداری تهران تجمع مخالفان مذاکرات لوزان را «غيرقانونی» خواند

شماری از دانشجويان برای آن‌چه «طرح سئوالات در مورد ابهامات بيانيه لوزان سوئيس» اعلام شده، مقابل مجلس تجمع کردند.

شماری از دانشجويان و روحانيون منتقد بيانيه هسته‌ای لوزان مقابل مجلس ايران تجمع کردند. استانداری تهران می‌گويد اين تجمع «غيرقانونی» است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شماری از دانشجويان دانشگاه‌های تهران و «طلاب حوزه‌های علميه» صبح امروز، سه‌شنبه ۱۸ فروردين، برای آن‌چه «طرح سئوالات در مورد ابهامات بيانيه لوزان سوئيس» اعلام شده، مقابل مجلس تجمع کردند.

دور اخير مذاکرات هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵ در لوزان سوئيس، سرانجام پس از هشت روز، عصر روز پنج‌شنبه ۱۳ فروردين‌ماه با صدور بيانيه مشترکی پايان يافت و اعلام شد که ايران و گروه ۱+۵ بر سر چارچوب کلی تفاهم‌نامه‌ای توافق کرده‌اند.

محمدرضا يوسفی، مديرکل امور سياسی و انتخابات استانداری تهران گفته که هيچ‌گونه مجوزی برای تجمع امروز سه‌شنبه برخی تشکل‌های دانشجويی تهران مقابل مجلس صادر نشده و برگزاری آن «غيرقانونی» است.

پوستر تظاهرات روز سه‌شنبه ۱۸ فروردين

شماری از نمايندگان تندروی مجلس ايران و فعالان سياسی محافظه‌کار بر اين باور هستند که ايران در مذاکرات لوزان از «خطوط قرمز» جمهوری اسلامی عقب‌نشينی کرده و امتيازاتی داده است. باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا نيز گفته که آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به مذاکره‌کنندگان ايرانی اجازه داده تا در مذاکرات، امتيازاتی بدهد.

به‌گفته رئيس‌جمهوری آمريکا، آيت‌الله خامنه‌ای به غرب «بدبين» است اما با اين حال متوجه شده که تحريم‌ها باعث تضعيف ايران می‌شود و به همين دليل فکر می‌کند که بايد تغييراتی ايجاد کند.

تجمع دانشجويان منتقد مذاکرات لوزان هم‌زمان با حضور محمدجواد ظريف، وزير خارجه در مجلس برگزار شده است. ظريف امروز (سه‌شنبه) در جلسه غيرعلنی مجلس در مورد مذاکرات لوزان سخن گفته است.

به‌گفته جواد کريمی قدوسی، نماينده مجلس، وزير خارجه ايران در اين جلسه گفته که فکت‌شيت ايرانی مذاکرات لوزان به‌زودی منتشر می‌شود.

اين نماينده مجلس همچنين از قول وزير خارجه و رئيس سازمان انرژی اتمی خبر داده که «بعد از شروع توافق، تزريق گاز به سانتريفيوژهای IR8 انجام خواهد شد.»

کريمی قدوسی در حالی از فعاليت سانتريفيوژهای  IR8خبر داده که بر پايه بيانيه وزارت خارجه آمريکا، تهران تنها اجازه دارد پنج هزار سانتريفيوژ فعال IR1 داشته باشد.

ايران و آمريکا پس از پايان مذاکرات لوزان روايت‌های متفاوتی از اين مذاکرات ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد طرفين هنوز تا دستيابی به يک توافق فاصله زيادی دارند.

ايران و کشورهای گروه ۵+۱ شامل آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين به همراه آلمان بر پايه ضرب‌الاجل از پيش تعيين شده تا ۱۰ تير ۱۳۹۴ فرصت دارند که به اين توافق دست پيدا کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بیوک

    با سلام خمت جناب دهوند که فرمودند کدام دانشجو؟ فرض کنید یک مشت آدم بیسواد رذل و عرقخور و قمارباز و جن ... باز و هر صفت بد دیگری که جنابعالی به آنها میپسندید آیا همان دموکراسی غربی که خیلی از سینه چاکان و شیفتگان و غربگراها از جمله جنابعالی که نماز عشقتان را رو به کاخ سفید میخوانید و باکمال ادب و احترام دست مبارک بر سینه نهاده و از صمیم قلب اظهار میدارید : السلام علیک یاکاخ سفید حکم نمیکند که با هر فکر و ایده ای ولو مخالف جناب دهوند حق دارند نسبت به سرنوشت کشورشان اظهار نظر بکنند ؟ ارادتمند بیوک ، دبیر زبان انگلیسی

  • دهوند

    کدام دانشجو؟! اینها دانشجو نیستند ، همه میدانند ، شما هم میدانید که اینها بسیجی هایی هستند که بدون دانش و شایستگی و بطور غیرقانونی برای سرکوب دانشجویان و بعدها برای گرفتن پست های سیاسی و اداری آنها را وارد دانشگاه ها کردند و جای بچه های درسخوان و زحمتکش مردم نشاندند. حق مسلم دانش آموزان درسخوان و زحمتکش را به این فرومایگان دادند . از دهه 60 این کار را می کنند.اینها را به دانشگاه تحمیل می کنند تا کارهای غیرقانونی و ضد مردمی بکنند. آمدنشان به دانشگاه غیرقانونی است. حالا شما تیتر زدید « شماری از دانشجویان (!؟) و روحانیون منتقد ... »! دستتان درد نکند !