ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأسیسات هسته‌ای فردو نزدیک قم، "سوهان‌پزی شود"

نبویان، نماینده اصول‌گرا: نمایندگان مجلس به شوخی می‌گفتند پس تأسیسات هسته‌ای فردو را لااقل آبمیوه‌گیری‌اش کنید. یکی می‌گفت نه، نزدیک قم است آنجا سوهان‌پزی شود!

حجت الاسلام سید محمود نبویان

حجت الاسلام  سید محمود نبویان، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان مجلس، در مصاحبه‌ای منتشر شده در سایت رجانیوز، پایگاه "جبهه پایداری" و دلواپسان اتمی، جزئیاتی را از درگیری میان گروهی از نمایندگان مجلس با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی را شرح داده است. اوج درگیری در  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی میان ظریف با نماینده‌ای به نام جواد کریمی قدوسی (از مشهد) بوده است.

بنابر روایت نبویان، کریمی قدوسی در  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، که ظریف برای توضیح نتایج مذاکرات هسته‌ای در لوزان در آن حضور داشت، به جلسه‌ای در حضور خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و تذکر او به ظریف اشاره می‌کند، و این امر باعث تنش می‌شود. نبویان می‌گوید: «در جلسه کمیسیون آقای کریمی قدوسی به آقای ظریف گفت شما به آقا جوابی دادید که نادرست بود. آقای کریمی قدوسی خیلی عادی مطرح کرده بودند، ولی ایشان عصبانی و بلند شد و با داد و بیداد گفت نه، این حرف‌ها دروغ است بلند شده بود که برود. آقای بروجردی، رئیس کمیسیون گفت شما بنشینید. چرا عصبانی می‌شوید؟ فرض می‌کنیم حرف ایشان نادرست است و شما چنین حرفی را نزده‌اید. اینکه عصبانیت ندارد.»

بنابر توصیف نبویان تذکر خامنه‌ای به وضعیت تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی فردو، در اطراف قم، مربوط می‌شده است. مطابق با توافق صورت گرفته در لوزان در فردو قرار است ۱۰۰۰ دستگاه سانتریفوژ IR-1 مستقر باشند، بدون آنکه "غنی‌سازی" کنند. به گفته‌ نبویان استقرار این دستگاه‌ها‌ در فردو نتیجه اصرار رهبر جمهوری اسلامی بوده است که تأکید کرده است در توافق اتمی با قدرت‌های جهانی حتما وجود تعدادی سانتریفوژ در فردو منظور شود.

نبویان در این باره می‌گوید: «در آن جلسه (۲۳ بهمن ۱۳۹۳) مقام معظم رهبری نکاتی را مطرح کردند و تذکراتی را دادند ... سرتیم مذاکره‌کننده در یک جلسه خصوصی به بنده و سردار کریمی صریحاً گفت توافق شده است کل فردو تعطیل شود. ظریف هم در یک جلسه غیر علنی در مجلس صریحاً این نکته را گفته بود که ما اصلاً کل فردو را نمی‌خواهیم و قرار نبود آنجا سانتریفیوژ نصب شود. هزار سانتریفیوژی هم که در فردو قرار است باشد به خاطر تأکیدات مقام معظم رهبری است. در آن جلسه خاص در حضور مقام معظم رهبری، آقا دیدند منافع ملت دارد از دست می‌رود تأکید کردند که حداقل هزار تا سانتریفیوژ باید باشد. الان هم این هزار تا به خاطر تأکیدات و فشارهای مقام معظم رهبری هست.»

تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی فردو، در اطراف قم

حجت الاسلام  سید محمود نبویان در مصاحبه منتشر شده در نبویان فاش می‌کند که تبدیل فردو به انباری هزار دستگاه سانتریفوژ به موضوع شوخی نمایندگان تبدیل شده است. او می‌گوید: «بعضی از نماینده‌ها خیلی ناراحت بودند، فردو که این‌طور شد، یکی از نماینده‌ها در صحبت‌هایش گفت این هزار تایی که گرفتید و دارد در فردو می‌چرخد، چرا به آمریکایی‌ها تعهد دادید در آن اصلاً غنی‌سازی نشود؟ آقا فرموده است هزار تا باشد، اما شما باید مجوز می‌گرفتید که در آنجا غنی‌سازی باشد. پس چرا گفتید دو تا آبشارش ده سال بچرخد؟ به شوخی می‌گفتند پس لااقل آبمیوه‌گیری‌اش کنید. یکی می‌گفت نه، نزدیک قم است آنجا سوهان‌پزی شود! این حرف نماینده‌هاست.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • tunder

    اگر فردو سوهان پزی هم بشه برای ملت و مردم ایران نفعش بیشتر تا انرژی هسته ای کذایی!!حداقل ۴نفر از قبلش نون میخورن. سیاست به دست کسانی خطاست که از دستشان دست ها بر خداست