ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونانی‌ها خواهان ۲۷۸ میلیارد یورو غرامت جنگی از آلمان شدند

موضوع غرامت جنگی سال‌هاست که رابطه یونان و آلمان را تحت تأثیر قرار داده است. نماینده سبزها در پارلمان اروپا از مطالبه یونان حمایت کرده است.

دیمیتریس مرداس، معاون وزیر دارایی یونان از دولت آلمان خواست برای جبران خسارات وارد شده به یونانیان در جنگ جهانی دوم ۲۷۸/۷ میلیارد یورو به این کشور غرامت بپردازد.

آلکسیس سیپراس در پارلمان یونان: تجلیل از همه قربانیان نازیسم

خبرگزاری آلمان گزارش داده است که دیمیتریس مارداس، معاون وزیر دارایی آلمان شامگاه گذشته نتیجه بررسی‌های کمیسیون‌ تحقیق و تفحص پارلمان یونان پیرامون خسارات جنگ جهانی دوم را اعلام کرد.

موضوع غرامت جنگی سال‌هاست که رابطه یونان و آلمان را تحت تأثیر قرار داده است.

پیش از این پژوهشگران یونانی در پژوهش‌هایی ابعاد خسارات وارد شده به یونان و شهروندان این کشور در جنگ جهانی دوم را آشکار کرده بودند. کمیسیون تحقیق و تفحص پارلمان یونان و همچنین دیوان عالی این کشور در حال حاضر در حال بررسی و رایزنی درباره این موضوع‌اند که یونان چگونه می‌تواند از آلمان بابت خسارات متحمل شده در جنگ جهانی دوم غرامت جنگی بگیرد.

یونانی‌ها میزان غرامت جنگی از آلمان را بین ۲۶۹ تا ۳۳۲ میلیارد یورو برآورد کرده‌اند. دولت آلمان اما می‌گوید به خاطر خسارات جنگ جهانی دوم به یونان پیش از این غرامت پرداخته است.

مانوئل ساراتسین، سخنگوی حزب سبزهای در پارلمان اروپا گفته است: «آلمان و یونان می‌بایست به اتفاق این دعوای حقوقی را بررسی کنند و آن را از میان بردارند.»

ساراتسین اما درباره ۲۷۸/۷ میلیارد یورویی که یونان از آلمان به عنوان غرامت جنگی طلب کرده، سخنی در میان نیاورد.

این سیاستمدار آلمانی گفت او پرداخت غرامت به یونان را برای جبران خسارات جنگ جهانی دوم حق این کشور می‌داند، اما این بدان معنی نیست که هر دم دولت یونان مطالبه تازه‌ای را مطرح کند.

به گفته ساراتسین: «باید مشخص کرد که جبران خسارات جنگ جنگ حهانی دوم به عنوان یک وظیفه سیاسی، حقوقی و اخلاقی آلمان ربطی به بحران اقتصادی یونان ندارد. به همین جهت بهتر است که یک دادگاه بی‌طرف به دعوی حقوقی غرامت جنگی آلمان به یونان رسیدگی کند.»

دولت چپ‌گرای آلکسیس سیپراس ماه مارس، در پارلمان یونان کمیسیون تحقیق و تفحص پیرامون غرامت جنگی را تشکیل داد. در آن زمان سیپراس در نطقی که در پارلمان ایراد کرد، گفت: «از همه قربانیان جنگ جهانی دوم و نازیسم تجلیل می‌کنیم و فراموش نمی‌کنیم که آلمانی‌ها هم از سیطره نازی‌ها رنج برده‌اند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.