ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقاومت مردم در برابر تعرض مأموران شهرداری به فرزند علی چراغی

سال گذشته مأموران شهرداری یک دستفروش را کشتند. پسر او برای گذران زندگی به راه پدر رفت. مأموران به این پسر ۱۵ساله تعرض کردند، اما با دخالت مردم گریختند.

پسر یک کارگر دستفروش که در درگیری با مأموران شهرداری به قتل رسیده بود برای گذران زندگی با چرخدستی‌اش میوه‌فروشی می‌کرد. مأموران شهرداری خواستند بساط او را برچینند که با مقاومت مردم روبرو شدند و گریختند.

ابوالفضل چراغی، فرزند علی چراغی که چهار مأمور شهرداری او را به قتل رساندند

ابوالفضل چراغی، فرزند ۱۵ ساله علی چراغی است. علی چراغی هم همان دستفروشی‌ست که مرداد ماه سال گذشته در درگیری با مأموران شهرداری به قتل رسید. ابوالفضل پس از قتل پدرش، برای تأمین مخارج زندگی خانواده‌اش ترک تحصیل کرد و او هم مانند پدر دستفروش شد.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داده است که ابوالفضل در خیابان طالقانی در منطقه پاسگاه نعمت‌آباد با چرخدستی‌اش میوه می‌فروخت که مأموران سد معبر شهرداری سررسیدند.

کسانی که در محل حضور داشتند به ایلنا گفته‌اند مأموران شهرداری چرخدستی ابوالفضل را واژگون کردند. اما کاسبان و رهگذران که ابوالفضل را می‌شناختند و با داستان زندگی او آشنا بودند، به مأموران شهرداری اعتراض می‌کنند و آن‌ها هم پا به فرار می‌گذارند. ایلنا می‌گوید مأموران آنقدر شتابزده بودند که دوربین عکاسی‌شان را در محل درگیری جا گذاشتند.

وعده‌‌های تحقق نیافته؛ تلفن‌های بی‌پاسخ

خانواده چراغی

۱۶مرداد سال گذشته ابوالفضل ۱۴ سال داشت. او و پدرش با یک وانت در خیابان تهران‌پارس می‌رفتند که مأموران شهرداری جلوی آن‌ها پیچیدند. به گفته ابوالفضل چهار مأمور از خودرو شهرداری پیاده شدند و از علی چراغی خواستند که او هم پیاده شود. مأموران به علی چراغی گفتند وانت را می‌خواهند توقیف کنند. پدر دستفروش اعتراض کرد، مأموران با پنجه بکس به او هجوم آوردند و او را به قتل رساندند.

قرار بود این پرونده در کمیسیون اجتماعی مجلس ایران بررسی شود. همچنین محمدباقر قالیباف، شهردار تهران از مراجع قضایی خواسته بود قتل علی چراغی را پیگیری کند.

خانواده چراغی می‌گوید هیچکدام از این وعده‌ها عملی نشده و برخلاف وعده مسئولان، مسکنی هم در اختیار خانواده قرار نگرفته است.

ابوالفضل سه خواهر و یک برادر کوچک‌تر دارد. او ناگزیر شده ترک تحصیل کند و در اطراف محل سکونتشان میوه بفروشد. این بار به جای وانت، با چرخدستی.

محمد چراغی، برادر دستفروش مقتول گفته بود که مسئولان حتی پاسخ تلفن‌های آنان را نمی‌دهند.

خانواده چراغی از بیمه خدمات درمان هم همچنان بی‌نصیب است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یاشار

    سلام ... اگه نشونی یا تلفن یا هر وسیله ارتباطی با این خانواده در اختیار دارین خوااااااااااااهش میکنم در اختیارم بذارین . شاید بتونم کاری بکنم . خواهش میکنم . 09358700401

  • شاهین امینی

    لعنت خدا بر کسانی که این وضع را می بینند و خود را به نفهمی می زنند و همه چیز را توجیه می کنند

  • بهنام

    در عوض سپاهی قاچاقچی سابق که الان عنوان شهردار تهران را یدک میکشد ، با پولهایی که به بهانه های مختلف از مردم بینوا میستانند ، در هر گوشه ای بانک شهر تاسیس میکند و به غارت و چپاول ثروت ملت ایران مشغول است . ولی امر دزدان جهان هم که به تازگی جام زهر را کوفت کرده ، خفقان گرفته و هم خود و هم نوچه هایش برای دور جدیدی از غارت و چپاول ملت ایران آماده میشوند . این است اسلام ناب محمدی .

  • اسماعیل احمدی / زرتشت

    درود . وای بر حکومت چپاولگران ...