ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات در نایروبی پس از کشتار در دانشگاه گاریسا

در پی کشتار ۱۴۸ دانشجو در دانشگاه گاریسای کنیا، دانشجویان کنیایی با خواست امنیت بیشتر در پایتخت این کشور دست به تظاهرات زدند.

پنج روز پس از حمله تروریستی شبه‌نظامیان الشباب به دانشگاه گاریسا در کنیا، روز سه‌شنبه ۷ آوريل / ۱۸ فروردين، دانشجویان کنیایی با خواست امنیت بیشتر در نایروبی دست به تظاهرات زدند.

صدها دانشجو از دانشگاه‌های مختلف کنیا در نایروبی تظاهرات کردند

به گزارش رویترز، صدها دانشجو از دانشگاه‌های مختلف کنیا در نایروبی تظاهرات کردند و درخواست خود را به دفتر ریاست جمهوری تحویل دادند.

سه‌شنبه شب نیز برنامه ویژه‌ای در پارک اصلی نایروبی به یاد کشته‌شدگان حمله روز پنج‌شنبه ۱۳ فروردین به دانشگاه گاریسا برگزار خواهد شد.

شبه‌نظامیان اسلامگرای الشباب پنج‌شنبه گذشته به دانشگاه گاریسا حمله کرده و پس از جدا کردن دانشجویان مسلمان، دیگر دانشجویان را که مسیحی بودند کشتند. ۱۴۸ نفر در این حمله کشته شدند.

دادستانی کشور در کنیا اعلام کرد که روز سه‌شنبه شش مظنون این حمله به دستگاه قضائی سپرده شدند. قرار بازداشت این افراد تا ۳۰ روز تعیین شده است.

در دو سال اخیر اسلامگرایان تندرو سومالی بیش از ۴۰۰ نفر را در کنیا کشته‌اند که ۶۷ نفر از آن‌ها در جریان حمله به یک مرکز تجاری نایروبی در سپتامبر سال ۲۰۱۳ جان باختند.

قتل‌عام گاریسا، خونبارترین عملیات گروه الشباب در کنیا بوده است. گاریسا در شمال شرقی کنیا و در ۲۰۰ کیلومتری مرز سومالی قرار دارد.

الشباب حملات بیشتری را وعده داده و می خواهد انتقام دخالت نظامی کنیا در سومالی را بگیرد.

روز دوشنبه جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی کنیا مقر تروریست‌های اسلامگرای الشباب در مرز کنیا با سومالی را بمباران کردند. در این حمله دو پایگاه الشباب منهدم شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.