ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی داعش از چند جبهه به سوی شهر استراتژیک «رمادی»

داعش با وجود شکست‌های اخیر، همچنان توانسته هسته اصلی قلمروی‌اش در عراق(استان انبار و نينوا) را حفظ کند. اما اگر «رمادی» سقوط کند، بغداد نیز دیگر در امان نخواهد بود.

شبه‌نظاميان دولت اسلامی در حال حاضر در حال جنگ در چند جبهه مختلف در استان «انبار» هستند.

استان انبار دارای مرز طولانی با سوريه، عربستان و اردن است

به گزارش خبرگزاری رویترز، نيروهای داعش توانستند دو منطقه مهم در حومه استان «انبار» تحت کنترل خود در آورند و نيروهای ائتلاف دولت را به عقب‌نشينی وادار کنند.

به گفته مقامات امنيتی نيروهای داعش با بمبگذاری انتحاری قصد شکستن خطوط نيروهای دولتی را دارند تا به شهر رمادی، مرکز استان انبار وارد شوند.

رئيس شورای استان انبار، صباح کرهوت از نخست وزير حيدر العبادی برای ارسال نيروهای تقويتی تقاضای کمک کرده است. او گفته نیروهای دولتی کمبود نیرو و مهمات دارند.

نخست‌وزیر عراق، سه‌شنبه از شروع عمليات آزاد‌سازی بزرگترين استان سنی‌نشين این کشور، يعنی انبار خبر داد.

با اين حال يک مقام امنيتی دولت عراق در رمادی گفت که نيروهای داعش کنترل منطقه وسيع «ابو فرج» در رمادی را در اختيار گرفتند.

صدها خانواده در حال فرار از «ابو فرج» در شمال رمادی هستند. به گفته يک مقام امنيتی عراق نيروهای داعش پل ارتباطی بر روی فرات را منفجر کرده‌اند.

استان انبار دارای مرز طولانی با سوريه، عربستان و اردن است. در حال حاضر نبرد اصلی بر سر کنترل شهر رمادی مرکز استان انبار است.

نيروهای دولتی عراق با وجود پيروز‌ی‌هايی که در چند وقت اخير به دست آورده‌اند، هنوز نتواسته هسته اصلی قلمرو دولت اسلامی را که در استان انبار و نينوا است، پس بگيرند.

سقوط استان انبار بسیار مهم است چون با سقوط این منطقه، داعش مناطق وسیعی از مرز ترکیه تا اطراف بغداد را تصرف خواهد کرد و می‌تواند به بغداد نیز حمله کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جعفر بهکیش

    خوب بود در نقشه ارائه شده موقعیت استان انبار و شهر رمادی مشخص می شد.

  • دهوند

    کردستان به کنار ، این دولت اسلامی که بیشتر خاک سوریه و عراق را گرفته ! چه نیرویی دارند !