ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت يک گروه در ايران به اتهام انجام «۹۰ ترور»

وزير کشور ايران از بازداشت گروهی خبر داده که از سال ۱۳۸۷ خورشیدی تاکنون عمليات‌های «تروريستی» انجام می‌داده‌اند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزير کشور ايران خبر داده که يک گروه به گفته او «تروريستی» در کشور بازداشت شده‌اند که تاکنون «۹۰ ترور» انجام داده‌اند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزير کشور ايران

به گزارش خبرگزاری تسنيم، رحمانی فضلی امروز دوشنبه ۲۴ فروردین در يک نشست خبری گفته که گروه بازداشت‌شده، اين ترورها را از سال ۱۳۸۷ خورشیدی تاکنون انجام داده‌اند.

به گفته وزير کشور اين افراد پيش از ۲۲ بهمن سال گذشته بازداشت شده‌اند.

رحمانی فضلی در مورد تعداد و هويت اين گروه که در شرق ايران بازداشت شده‌اند، توضيح بيشتری نداده است.

از اين گروه حدود ۳۵۰ کيلوگرم مواد منفجره و سلاح نيز کشف شده است.

شرق ايران در سال‌های اخير صحنه درگيری‌های مرگبار بين نيروهای نظامی با گروه‌های مخالف حکومت از جمله جندالله و جيش‌العدل بوده است. اين گروه‌ها می‌گويند برای دفاع از حقوق بلوچ‌ها مبارزه می‌کنند.

تأمين امنيت در مرزهای شرقی ايران به سپاه پاسداران واگذار شده است.

۳۸ نفر از عاملان حمله به مطهری در شيراز شناسايی نشده‌اند

رحمانی فضلی در اين نشست خبری همچنين گفته که هشت نفر از افراد مهاجم که در شيراز به علی مطهری، نماينده مجلس حمله کردند، بازداشت شدند اما ۳۸ مهاجم ديگر هنوز شناسايی نشده‌اند.

هشت نفری که بازداشت شده بودند با قرار وثيقه آزاد شده‌اند.

به گفته وزير کشور هنوز عاملان سازماندهی حمله به علی مطهری نيز شناسايی نشده‌اند.

علی مطهری، نماينده تهران در مجلس ايران، روز دوشنبه ۱۸ اسفند سال گذشته، برای سخنرانی به شيراز رفته بود که پس از ورود به فرودگاه با حمله موتورسوران روبه‌رو شد و با سنگ و گوجه مورد حمله قرار گرفت. او نزديک به سه ساعت نيز در يکی از کلانتری‌های شيراز در محاصره مهاجمان قرار داشت.

رحمانی فضلی افزوده که در ماجرای حمله به علی مطهری در شيراز «بعضی دستگاه‌های قانونی کوتاهی کردند که بايد با آن‌ها برخورد شود.»

وزير کشور توضيح نداده که اين دستگاه‌های قانونی چه نهادهايی هستند اما منتقدان از «استانداری فارس، نيروی انتظامی و نهادهای امنيتی» به‌عنوان متهمانی نام می‌برند که در برقراری امنيت به‌هنگام سفر علی مطهری «کوتاهی کرده‌اند.»

تهبه آيين‌نامه برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها

وزير کشور در بخش ديگری از اين نشست خبری در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها نيز گفته که کارشناسان وزارت کشور و وزارت ورزش، آئين‌نامه‌ای را برای نحوه حضور و فعاليت زنان در استاديوم‌ها و اماکن ورزشی آماده خواهند کرد تا در شورای امنيت و ساير نهادها پيگيری شود.

دو هفته پيش عبدالحميد احمدی، معاون وزير ورزش و جوانان ايران گفته بود که شورای امنيت کشور طرح پيشنهادی اين وزارتخانه برای حضور زنان در سالن‌های ورزشی را تأیيد کرده و اين طرح در سال جاری اجرا می‌شود اما خبر موافقت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها، به فاصله يک روز پس از انتشار اين سخنان احمدی، از سوی وزارت کشور تکذيب شد.

زنان در ايران ده‌ها سال است که تنها می‌توانند در ورزشگاه‌هايی به عنوان تماشاگر حضور داشته باشند که مسابقات و ورزش‌های مربوط به زنان در آن‌ها برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    یک سری حرف مفت ! ۳۸ نفر از عاملان حمله به مطهری در شیراز شناسایی نشده‌اند! عوامل اسیدپاشی ؟ دادگاه مرتضوی ؟ رحیمی همچنان در مرخصی ؟ زنجانی در هتل ؟