ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از سال ۲۰۱۴ تاکنون بوکوحرام ۲هزار زن و دختر را در نیجریه ربوده است

روز ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ بوکوحرام دختران دانش‌آموز را در روستای چیبوک در شمال شرقی نیجریه ربود. اکنون که یک سال از این واقعه گذشته، بیشتر آن‌ها همچنان در اسارت هستند.

بوکوحرام دست‌کم دو هزار زن و دختر را از سال گذشته میلادی تاکنون در نیجریه دزدیده و آن‌ها را به بردگی جنسی یا جنگ واداشته است. این را عفو بین‌الملل در گزارشی ۹۰ صفحه‌ای که به مناسبت نخستین سالگرد ربوده شدن ۲۴۹ دختر دانش‌آموز نیجریه‌ای منتشر کرده، می‌گوید.

شبه‌نظامیان اسلامگرای بوکوحرام روز ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ دختران دانش‌آموز را در روستای چیبوک در شمال شرقی نیجریه ربودند. این خبر مردم نیجریه و جامعه جهانی را شوکه کرد. اکنون که یک سال از این واقعه گذشته، بیشتر آن‌ها همچنان در اسارت بوکو حرام هستند.

ملاله یوسف‌زی، برنده جایزه صلح نوبل هم نامه‌ای به مناسبت سالگرد ربوده شدن دختران نیجریه‌ای منتشر کرده و در آن از رهبران نیجریه و جامعه بین‌المللی به دلیل بی‌توجهی به سرنوشت این دختران انتقاد کرده است. ربودن زنان و دختران از جرائم ضدانسانی و جرم جنگی به حساب می‌آید.

شورشیان بوکوحرام در طول شش سالی که از ظهورشان در نیجریه می‌گذرد، هزاران نفر را کشته‌اند و خواهان ایجاد یک حکومت اسلامی در شمال نیجریه هستند.

سازمان عفو بین‌الملل با حدود ۲۰۰ نفر مصاحبه کرده که ۲۸ نفر آن‌ها از زنان و دخترانی بودند که از دست بوکوحرام گریخته‌اند.

بنا بر اعلام عفو بین‌الملل، بوکوحرام زنان، دختربچه‌ها و پسربچه‌ها، مسیحیان و مسلمانان را کشته، ربوده و شکنجه کرده است.

یکی از دخترانی که توسط بوکوحرام دزدیده شده و فرار کرده، عایشه ۱۹ ساله است. او به عفو بین‌الملل گفته که آن‌ها او و خواهرش را در یک مراسم عروسی به همراه عروس و خواهر عروس دزدیدند و بار‌ها به او تجاوز کردند. او مجبور شده کشتن دیگران را یاد بگیرد و به چشم خود کشته شدن خواهرش و ۵۰ نفر دیگر را دیده است. به گفته عایشه آن‌ها کسانی را که از یادگرفتن کار با اسلحه امتناع می‌کردند یا به اسلام روی نمی‌آوردند، می‌کشتند.

تنها زنان و دختران نیستند که از سوی این گروه مورد خشونت قرار می‌گیرند. پسران و مردانی که از پیوستن به بوکوحرام و جنگیدن برای آنان خوددداری کنند نیز کشته می‌شوند. بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، بوکوحرام پسربچه‌ها را وادار به پرتاب سنگ به سوی کسانی می‌کند که از سوی این گروه به زنا محکوم شده‌اند.

یونیسف هم اعلام کرده که ۸۰۰ هزار کودک بر اثر این درگیری‌ها مجبور به فرار شده‌اند.

زندگی بیش از سه و نیم میلیون نفر در نیجریه، چاد، نیجر و کامرون تحت تأثیر فعالیت‌های این گروه قرار گرفته است.

محمد بوهاری، رئیس جمهوری جدید نیجریه که دو هفته قبل در انتخابات این کشور پیروز شد، امروز سه‌شنبه ۱۴ آوريل / ۲۵ فروردين وعده داد که دولتش برای مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام و یافتن زنان و دختران ربوده شده از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، هرچند گفت نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که این تلاش‌ها به نتیجه خواهد رسید.

نیجریه در هفته‌های اخیر با همکاری چاد، نیجر و کامرون، بوکوحرام را از بخش‌هایی از مناطق اشغال شده بیرون کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.